۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۲۰
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85078838
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

یک هزار و ۱۴۱ توانیاب زیر پوشش بهزیستی اردستان هستند

۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۲۰
کد خبر: 85078838
یک هزار و ۱۴۱ توانیاب زیر پوشش بهزیستی اردستان هستند

کاشان- ایرنا - رییس اداره بهزیستی اردستان گفت: یک هزار و ۱۴۱ توانیاب در حوزه توانبخشی این شهرستان شناسایی و برای آنان پرونده تشکیل شده است.

محمدعلی مطلب‌زاده روز دوشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۷۰۳ نفر در قالب ۵۳۲ خانوار مستمری بگیرند و ۷۰ نفر نیز حق پرستاری دریافت می کنند، همچنین معلولیت افراد زیر پوشش بهزیستی اردستان شامل جسمی، حرکتی، ذهنی، بینایی، شنوایی، صرع و اعصاب و روان است.
وی بیان کرد: ۵۵ نفر دانش‌آموز و دانشجو زیر پوشش بهزیستی اردستان از کمک هزینه تحصیل برخوردار می شوند.
رئیس اداره بهزیستی اردستان بیان کرد: این افراد با توجه به نوع معلولیت از کمک هزینه معیشت، درمان، وسایل کمک‌ توانبخشی، مناسب سازی، دندانپزشکی، ایاب وذهاب بهره مند می شوند و در این ارتباط بیش از ۲۳۳ میلیون تومان به ۲۴۴ نفردر سال گذشته پرداخت شده است.
مطلب زاده اظهار کرد: ۵۳ خانواده دارای ۲ فرزند توانیاب، ۲ خانواده سه توانیاب و یک خانواده چهار توانیاب در این شهرستان زندگی می‌کنند که برای تامین مسکن این خانواده‌ها طرح چهار واحدی خانواده ۲ معلول تکمیل و به آنان واگذار شده است.
وی در رابطه با تامین مسکن مددجویان زیر پوشش گفت: با مشارکت در طرح مسکن، خیران مسکن ساز ۱۴ واحد به مددجویان اختصاص یافته، بالغ بر ۴۴۰ میلیون تومان پرداخت شده و در بحث ودیعه مسکن ۱۲ مورد انجام و ۴۸۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

۲۸۶ خانوار در حوزه امور اجتماعی زیر پوشش بهزیستی هستند

رئیس اداره بهزیستی اردستان بیان کرد: ۲۸۶ خانوار در حوزه امور اجتماعی زیر پوشش اداره بهزیستی اردستان هستند و مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند.
مطلب زاده اضافه کرد: این خانواده‌ها از کمک‌های مختلفی از جمله کمک هزینه درمان، سرمایه کار، ودیعه مسکن، تغذیه زنان باردار، کمک هزینه درمان و ازدواج، تعمیر منزل، تهیه مواد غذایی، رفاهی، تحصیل، تهیه لوازم ضروری و آموزش فنی و حرفه‌ای برخوردار می‌شوند و در این راستا ۱۱۹ مورد استفاده و بیش از ۱۲۲ میلیون تومان هزینه شده است.
وی اظهار کرد: در حوزه امور اجتماعی،۳۱خانواده چندقلو، ۶۵ دانش‌آموز ودانشجو زیر پوشش این اداره هستند و ۲۷ خانواده مستمری ماهیانه دریافت می کنند.
رئیس اداره بهزیستی اردستان گفت: مرکزهای زیر پوشش این اداره شامل سه خانه کودک و نوجوان با ۳۰ فرزند بی‌سرپرست، خانه سالمندان سادات کشاورزی زواره با ۱۶ نفر سالمند، مرکز شبانه‌روزی توانبخشی کچومثقال با ۹ توانیاب ذهنی، مرکز روزانه حرفه‌آموزی شهید مدرس اردستان با ۱۶ توانیاب، ۲ مرکز فیزیوتراپی و گفتار درمانی است.
مطلب زاده یادآور شد: در حوزه پیشگیری از آسیب‌ها، معلولیت‌ها و اعتیاد، چهار مرکز مشاوره تخصصی ازدواج‌ و خانواده سینا، مرکز ترک اعتیاد ساحل سلامت، گروه همیاران سلامت روان کویر اردستان و دفتر مشاوره راه سبز به مراجعان خدمات ارایه می‌کنند.
وی با بیان اینکه از یک‌هزار و ۴۰۰ آزمایش بینایی‌سنجی کودکان، ۸۰ نفر به چشم پزشک و از ۴۴۶ نفر آزمایش شنوایی سنجی، ۴۳ نفر به پزشک معرفی شدند، افزود: ۱۶۸ نشست آموزش پیش از ازدواج، آموزش زندگی خانواده و مهارت‌های زندگی در مجموع برای ۲ هزار و ۱۷۰ نفر و اجرای طرح پیشگیری ازطرح اعتیاد اجتماع محوربرای ۱۲۰ نفر، در حوزه مشاوره برای ۵۱ نفر و طرح غربالگری کودکان برای ۶۶ نفر، همچنین آگاه سازی پیشگیری از معلولیت دوران سالمندی و غربالگری اضطراب برای ۴۰۰ نفر اجرا شده است.
رئیس اداره بهزیستی اردستان تصریح کرد: مرکز متادون درمانی و کمپ زندگی دوباره در اردستان فعالیت دارد و طرح پیشگیری از اعتیاد بانوان نیز اجرا شده است، همچنین ۲ مرکز توان‌پزشکی طرف قرارداد اداره بهزیستی هستند و به مددجویان خدمت ارایه می کنند.
مطلب زاده، گفت: علاوه بر اداره بهزیستی اردستان، ۲ مجتمع بهزیستی در شهرهای زواره و مهاباد و ۲ مرکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی با ۷۴۰ پرونده در اردستان و زواره راه‌اندازی و بیش از ۲۵ میلیون تومان یاری برگ تحویل شده است.

پرداخت ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان

رئیس اداره بهزیستی اردستان بیان کرد: در حوزه اشتغال طی یک سال گذشته ۱۵میلیارد و۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات به ۱۵۶ نفر در حوزه توانبخشی،امور اجتماعی و بهبود یافته پرداخت شده، بیش از ۹۵۰ میلیون تومان به ۵۶ نفر برای بیمه خویش فرما وحدود ۳۷۰ میلیون تومان به ۱۴ نفر بیمه کارفرمایی کمک شده است.
مطلب زاده اضافه کرد: در طرح مشارکت مسکن و اشتغال بیش از ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و برای معافیت ۳۷ انشعاب نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان و برای تهیه ۴۳۵سبد غذایی بالغ بر ۶۸۵ میلیون تومان هزینه شده است.

۴۵۳ مورد تماس با اورژانس اجتماعی گرفته شد

مطلب زاده گفت: شهروندان در یک سال گذشته ۴۵۳ مورد تماس با تلفن ۱۲۳ اورژانس اجنماعی بهزیستی اردستان برقرار کرده که به ۵۳ مورد آن خدمات سیار ارایه شده است.
وی اظهار کرد: در این مدت ۵۴ نشست آموزشی، ۴۲۰ مشاوره حضوری و ۳۸۵ مشاوره خاص به مراجعان داده شده است.
وی تعداد پرونده های تشکیل شده در اورژانس اجتماعی را ۸۲ پرونده از جمله ۴۱ مورد مداخله در بحران، ۱۶ مورد کودک آزاری، ۱۴ مورد خودکشی، ۹ مورد همسرآزاری و ۲ مورد سالمند آزاری اعلام کرد و افزود: تلفن ۱۲۳ آماده دریافت گزارش های شهروندان است.
شهرستان اردستان بابیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha