۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۳۴
کد خبرنگار: 1571
کد خبر: 85078949
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی برای کهگیلویه و بویراحمد هشدار نارنجی صادر کرد

یاسوج - ایرنا- سرپرست مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت : با توجه به ورود سامانه بارشی از بامداد روز پنجشنبه ۲۴ فروردین ماه جاری ، برای این استان هشدار نارنجی صادر شده است.

ولی بهره‌مند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شدت این سامانه بارشی در مناطق شمال ،شمال غرب و شرق استان خواهد بود و مناطق بویراحمد ،باشت، چرام،کهگیلویه دنا ،لنده ، مارگون و بهمئی و گچساران تحت تاثیر این سامانه قرار می گیرند.

وی ادامه داد: فعالیت این سامانه بارشی از بامداد روز پنجشنبه ۲۴ فروردین ماه جاری آغاز می شود و تا پایان همین روز ادامه دارد.

او بیان کرد: رگبار شدید باران ،رعد و برق ،تگرگ و وزش شدید باد از مخاطرات این سامانه بارشی است.

بهره‌مند تصریح کرد: جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر عمومی، اختلال در تردد ناوگان حمل و نقل و خسارت به سازه های موقت و صاعقه از مهم‌ترین خطرات این سامانه بارشی است.

سرپرست مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از مردم استان خواست در بازه زمانی فعالیت سامانه بارشی از اتراق در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و همچنین انجام فعالیت‌های کوهنوردی بپرهیزند.

وی از عشایر خواست در این روز از تردد در نقاط مرتفع و حاشیه رودخانه اجتناب کنند.

بهره مند گفت: وضع هوای استان از امروز دوشنبه تا چهارشنبه ۲۳ فروردین ماه جاری با توجه به بررسی آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی ،بیشتر صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش ابر و باد پیش بینی می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha