دانشجو: شهرداری تهران می‌تواند از کمک‌های علمی دانشگاه تربیت مدرس بهره ببرد

تهران- ایرنا- رییس دانشگاه تربیت مدرس از آمادگی این دانشگاه برای کمک به مجموعه شهرداری تهران خبر داد و گفت: مجموعه شهرداری می‌تواند از کمک‌های علمی دانشگاه بهره ببرد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، فرهاد دانشجو روز دوشنبه در نشست فوق العاده شورای دانشگاه که با حضور شهردار تهران برگزار شد، گفت: تفاهم‌نامه‌ای که میان دانشگاه تربیت مدرس و شهرداری تهران برای ساخت ۵ هزار واحد مسکونی در اراضی متعلق به دانشگاه برای تأمین مسکن اساتید جوان، اعضای هیات علمی و یاوران علمی(کارمندان) منعقد شد، نشانه اهمیت دانشگاهیان برای شهرداری تهران بود.

وی با بیان اینکه دانشگاه تربیت‌مدرس از توانایی و پتانسیل زیادی برخوردار است، خاطرنشان کرد: تمام توانایی‌های دانشگاه تربیت‌مدرس در اختیار شهرداری تهران قرار دارد و مجموعه شهرداری می‌تواند از کمک‌های علمی دانشگاه بهره ببرد. به این ترتیب دانشگاه تربیت مدرس آمادگی خود را برای کمک به مجموعه شهرداری اعلام می‌کند.

رییس دانشگاه تربیت‌مدرس تصریح کرد: به عنوان یک شهروند تهرانی شاهد خدمات‌رسانی و تصمیمات سازنده و موثر شهرداری تهران در توسعه این شهر هستیم. اقدامات انجام شده بیانگر این است که شهردار و تیم شهرداری تهران به فکر شهر و مردم شهر هستند.

دانشجو ادامه داد: از شهردار تهران درخواست کردم گزارشی درباره عملکرد و فعالیت های شهرداری در شورای دانشگاه ارائه دهند تا اعضای شورای دانشگاه نیز در خصوص موارد مختلف شهری نظرات علمی خود را بیان کنند و درکنار آن گزارش پیشرفت کار ساخت واحدهای مسکونی برای دانشگاهیان تربیت مدرس در راستای انعقاد تفاهم نامه مشترک میان دانشگاه و شهرداری نیز ارائه شود.

وی گفت: پیشنهاد من، مورد پذیرش و استقبال شهردار تهران قرار گرفت. پذیرش پیشنهاد از سوی شهردار تهران بیانگر این است که موضوع شفاف سازی و ارزش‌گذاری به دانشگاهیان به صورت عملی هم اجرا می‌شود.

رییس دانشگاه تربیت مدرس افزود: ساخت ۵ هزار واحدمسکونی، اقدامی بسیار مهم و تأثیرگذار است و سبب ایجاد امیدواری در میان اساتید و کارکنان شده است و یکی از دستاوردهای سریع و آشکار این پروژه، توقف درخواست مهاجرت از سوی اعضای هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس و روشن شدن دوباره بارقه های امید در دل دانشگاهیان است.

در ادامه این جلسه، ابراهیم خدایار، معاون توسعه منابع و سرمایه انسانی دانشگاه تربیت ‌مدرس در سخنانی با اشاره به تفاهم‌نامه دوجانبه میان دانشگاه تربیت مدرس و شهرداری تهران که دوم اسفند ماه سال گذشته جهت احداث ۵ هزار واحد مسکونی منعقد شد، ادامه داد: به دنبال انعقاد این تفاهم‌نامه دو قطعه زمین به مساحت حدود ۱۰ هزار متر مربع که از اراضی دانشکده کشاورزی است، برای اجرای ساخت ۵ هزار واحد مسکونی لحاظ شده است.

شهرداری تهران می تواند از کمک های علمی دانشگاه تربیت مدرس بهره ببرد

معاون توسعه منابع و سرمایه انسانی دانشگاه تربیت‌مدرس در خصوص مراحل اجرایی این تفاهم‌نامه خاطرنشان کرد: در این راستا شرکت مهندسی سازنده انتخاب شد و طراحی نقشه و جانمایی اولیه شهرداری و تمام امکانات مورد نیاز یک شهرک دانشگاهی از سوی شرکت سازنده انجام شده است. طرح اولیه در شورای دانشگاه مطرح و اصلاحات مدنظر لحاظ شد. همچنین ریاست دانشگاه و اعضای شورا درباره این شهرک دانشگاهی پیشنهادهایی ارائه داده که این پیشنهادها در طرح لحاظ می‌شود.

خدایار تصریح کرد: ساخت ۵ هزار واحد مسکونی برای دانشگاه تربیت‌مدرس، اقدامی بی‌نظیر خواهد بود و در تاریخ دانشگاه بی‌سابقه به‌حساب می‌آید و سبب می شود اعضای هیات علمی و کارمندان با خیالی آسوده تر در جهت اهداف دانشگاه و نظام جمهوری اسلامی تلاش کنند.

در ادامه کارشناس شرکت مهندسی مشاوران آورث به عنوان شرکت سازنده پروژه به بیان ویژگی های طرح های پیشنهادی پروژه پرداخت و گفت: در یکی از طرح های پیشنهادی هشت بلوک مسکونی ۲۱ طبقه با ۳۰۴۹ واحد در بخش غربی زمین ساخته می شود و بخش شمالی آزاد راه تهران -کرج برای مجموعه خدماتی شامل بخش های آموزشی، ‌اداری و ورزشی، فرهنگی و مذهبی و درمانگاه در نظر گرفته می شود. همچنین در میان بلوک ها بیش از ۳۵ متر فاصله در نظر گرفته شده است و فضای سبز مناسب بین بلوک ها و مجاور آنها نیز دیده شده است.

در ادامه حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران برخی از موانع موجود در اجرای طرح و همچنین ضوابط و قوانین موجود را برشمرد و خاطر نشان کرد: با پیگیری های شهرداری و دانشگاه، قطعا روند پروژه و ساخت و ساز با سرعت پیش خواهد رفت.

روند اجرای پروژه ساخت ۵ هزار واحد مسکونی برای دانشگاهیان تربیت مدرس در نشست فوق العاده شورای دانشگاه روز دوشنبه ۲۱ فروردین ماه با حضور شهردار تهران، جمعی از معاونان و مسئولان شهرداری، مهندسان شرکت سازنده پروژه و اعضای شورا بررسی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha