کشورهای فقیر در «تله لفاظی» آمریکا افتاده‌اند نه «تله بدهی» به چین

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد کشورش،‌ منشاء «تله‌های بدهی» برای کشورهای آفریقایی نیست، بلکه «تله لفاظی» سیاستمداران آمریکایی و غربی درباره کمک به آفریقا و کشورهای در حال توسعه، کاملا در معرض دید قرار دارد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری وزارت خارجه چین، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه گفت که چین منشا «تله‌های بدهی» برای کشورهای آفریقایی نیست، بلکه شریکی است که به کشورهای آفریقایی و سایر کشورهای در حال توسعه کمک می‌کند تا از «تله فقر» خارج شوند.

وی ادامه داد: در این زمینه، "تله لفاظی" سیاستمداران آمریکایی و غربی به طور کامل در معرض دید قرار دارد و جذابیت خود را از دست می دهد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به اظهارات اخیر برخی مقامات آمریکایی و مقامات بانک جهانی که چین را مسئول مشکلات بدهی در آفریقا می دانند، گفت که این اظهارات غیرقابل دفاع است.

وانگ گفت که چین متعهد به حمایت از توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورهای در حال توسعه از جمله کشورهای آفریقایی است و همواره سرمایه گذاری و همکاری های مالی را با کشورهای در حال توسعه بر اساس برابری و منافع متقابل انجام داده است.

مقامات غربی به ویژه ایالات متحده می کوشند همکاری چین با کشورهای آفریقایی و سایر کشورهای در حال توسعه را زیر سوال ببرند.

دیوید مالپاس، رئیس بانک جهانی، اخیراً در مصاحبه ای با بنگاه سخن‌پراکنی بریتانیا (بی.بی.سی) گفت که "نگران برخی وام هایی است که چین به اقتصادهای در حال توسعه آفریقا می دهد."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha