۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۰۸
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85079178
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترویج فرهنگ قرآنی منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی در خلخال شده است

اردبیل - ایرنا - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلخال گفت: خلخال جزو شهرستان‌های موفق، شاخص و پیشرو در زمینه ترویج و گسترش فعالیت های قرآنی است و به برکت فعالیت‌های قرآنی میزان آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان در مقایسه با سایر مناطق بسیار کمتر است.

به گزارش ایرنا رویا کاظمی در جریان دیدار تعدادی از فعالان و اعضای جامعه قرآنی خلخال با امام جمعه این شهر که در راستای اجرای برنامه‌های ستاد بزرگداشت کنگره ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل و گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی صورت گرفت، افزود: به برکت فعالیت‌های قرانی میزان آسیب‌های اجتماعی در خلخال و در مقایسه با سایر مناطق کشور به مراتب کمتر است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلخال با اشاره به فعالیت دو موسسه قرانی در مرکز شهرستان و همچنین ده‌ها خانه قرآنی در مراکز بخش ها و روستاهای خلخال گفت: کسب رتبه‌های برتر کشوری توسط موسسات قرآنی هجرت و نسیم وحی در سال‌های متمادی و حضور هزاران قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این موسسات بیانگر تلاش جدی دست اندرکاران در پیشبرد اهداف قرآنی است.

کاظمی انتخاب روستای اندبیل خلخال به عنوان روستای قرانی کشور در سال گذشته را از سایر افتخارات فعالان قرانی در این شهرستان اعلام کرد .

وی با قدردانی از تلاش موسسات و خانه‌های قرآنی زیرپوشش ادارات تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی خلخال گفت: موسسات قرانی خلخال علاوه بر کسب رتبه‌های برتر کشوری در دوران فعالیت خود موفق به جذب و آموزش هزاران علاقمند به یادگیری قرآن کریم شده‌اند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلخال یادآورشد: موسسات قرانی خلخال اقدام به برگزاری کلاس‌های قرآنی شامل روخوانی ، روانخوانی ، فصیح خوانی ، ترجمه ، مفاهیم ، صوت و لحن ، حفظ قرآن ، نهج البلاغه ، تجوید و صرف و نحو کرده و به قبول شدگان در آزمون پایان این دوره‌ها گواهینامه قبولی اعطا شده است.

کاظمی گفت: در سال‌های اخیر سطح محتوایی فعالیت‌های موسسات قرآنی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ویژه موسسه نسیم وحی خلخال رشد چشمگیری داشته و این موسسه برای چندمین سال متوالی موفق به کسب عنوان برتر شده است.

وی بیان کرد: با توجه به استقبال مردم منطقه از دوره های آموزشی موسسات قرآنی برای افزایش حمایت‌های مادی و معنوی و ارتقای سطح اعتبارات این موسسات در سال جاری تلاش خواهد شد.

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام کریم اسدی امام جمعه خلخال نیز پناه بردن به قران کریم واستفاده از آیات قرانی را از مهمترین راه‌کارهای مقابله با اسیب های اجتماعی امروزی و خطرساز جامعه عنوان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha