۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۹:۳۸
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 85079190
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار: رشد تولید در دستور کار مدیران خراسان جنوبی است

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه مهار تورم و رشد تولید، راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی کشور است و مدیران استانی به تحقق این هدف اهتمام دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد اشرفی روز دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان بیرجند با اشاره به نامگذاری امسال به‌ نام مهار تورم و رشد تولید افزود: بدون شک یکی از مطلع‌ترین افراد در سطح کشور در مدل نامگذاری شعار سال، رهبر معظم انقلاب است زیرا از بخش‌های مختلف کشور گزارش‌ها و تحلیل‌های مستدل به محضر رهبری ارائه می‌شود که مبتنی بر واقعیت و شرایط کشور است.

وی ادامه داد: نامگذاری شعار امسال خودش یک راهبرد است که می‌توانیم از آن استفاده بهینه داشته باشیم و برای مهار تورم در جهت رشد تولید اقدام کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: اگر به سلسله نامگذاری سال‌های گذشته رهبر معظم انقلاب توجه داشته باشیم همه شعارها اقتصادی است که هر کدام راهبردی برای برنامه‌ریزی در آن سال و استمرار در سال‌های آینده است و همه ما که مسوولیت داریم باید این مطالبه‌گری را داشته باشیم که چقدر از این ظرفیت استفاده کردیم.

وی گفت: با توجه به سیاست‌های کلان دولت درخصوص مهار تورم و اصلاح قوانین، اگر در این بخش نتوانیم نقش زیادی ایفا کنیم قطعا در رشد تولید می‌توانیم نقش مهمی را داشته باشیم.

اشرفی با بیان اینکه از لحاظ جمعیتی یک سوم جمعیت استان در شهرستان بیرجند ساکن است و واحدهای تولیدی زیادی در آن استقرار دارد افزود: اگر اعطای تسهیلات تبصره ۱۶ که مربوط با واگذاری تسهیلات کم‌بهره به نهادهای حمایتی اعم از کمیته امداد و بهزیستی است در مسیر تولید قرار نگیرد مشکلات زیادی ایجاد خواهد شد.

وی تاکید کرد: باید تلاش شود جریان نقدینگی در مرکز استان که به دلیل وجود زیر ساخت‌ها و امکانات در بخش‌های مختلف ایجاد می‌شود با همدلی و فعالیت مدیر و مجموعه هر دستگاه به سمت رشد تولید هدایت شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: با هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی مدیران شهرستان و نگاه مبتنی بر رشد تولید در پرداخت تسهیلات و اشتغالزایی، بدون شک شعار رشد تولید محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی نباید کم‌کاری خود را بر گردن دستگاه‌های نظارتی بیندازند و از طرفی توسعه و تحرک در رشد تولید باید مد نظر دستگاه نظارتی باشد.

اشرفی با اشاره به رشد تولید اجتماع محور گفت: مدیران توجه داشته باشند که رشد تولید با هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی و پیگیری و حضور میدانی رقم می‌خورد.

مهار تورم در گرو رشد تولید است

فرماندار بیرجند هم در این نشست با اشاره به امگذاری امسال به نام مهار تورم و رشد تولید گفت: مهار تورم در گرو رشد تولید است که یکی از کارهایی که می‌تواند رشد تولید را افزایش دهد سرمایه‌گذاری است.

علی فاضلی فرد افزود: وظیفه داریم در حوزه اداری و منابع مالی و سرمایه انسانی کمک کنیم تا بهره‌وری اتفاق بیفتد تا به رشد تولید کمک کند.

وی اظهار داشت: امسال پانزدهمین سال است که رهبر معظم انقلاب تمرکز بر حوزه اقتصادی دارد و در سال جاری هم راهبرد و هم راهکار دادند و اگر ۳۰ درصد هم در این سال‌ها فرمایشات رهبری را محقق کرده بودیم وضعیت ما بهتر از این بود.

وی اشاره به فضیلت ماه رمضان و شبهای قدر گفت: یکی از وجوه شب‌های قدر توجه به مفهوم کلیدی مهم عاقبت به خیری است.

فرماندار بیرجند ادامه داد: خداوند ماه رمضان را برگزیده و بویژه شبهای قدر را فرصتی برای توبه انسان قرار داده است لذا باید از این شبها برای دعا کردن در حق دیگران بهره کافی ببریم و همه ما نیاز به این دعاها داریم.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ خوشی و ناخوشی و التهابات زیادی را پشت سر گذاشتیم یادآور شد: موفقت‌های زیادی در حوزه زیرساخت های اقتصادی و سیاست‌های خارجی در سال گذشته ایجاد شد که مردم به دلیل اغتشاشات مقطعی کمتر از آنها مطلع شدند.

فاضلی فرد تصریح کرد: برحسب فرمایش رهبر امسال نوروزی مردم کشور ما باید باشد که اثرات آن را در سطح بین‌المللی می‌بینید به‌طوری که جمهوری اسلامی یکی از ابرقدرت‌های جهانی است که بنا به اعتراف کشورهای دنیا نقش اساسی و تعیین کننده در معادلات بین المللی دارد.

وی ادامه داد: مباحث گرانی و اغتشاشات و هنجارشکنی ها یک نگاه خُرد است اما در نگاه کلان رهبر معظم انقلاب به عنوان سکان‌دار و دیده‌بان بیدار، این نظام را از گردنه‌های سخت عبور دادند به‌طوری که در نظام بین‌الملل جایگاه ایران را در نظم نوین جدید دنیا می‌بینیم.

فرماندار بیرجند با اشاره به جایگاه و اهمیت مرکز استان گفت: دستگاه‌های اداری در مرکز استان باید در تراز خودشان تلاش کنند و انتظارات از ما هم در همین حد است اما در تخصیص منابع با اینکه یک سوم جمعیت استان در بیرجند و ۴۶ درصد واحدها صنعتی در مرکز استان مستقر است ولی نگاه به این جایگاه و ظرفیت واقعی هنوز اتفاق نیفتاده است که تحقق آن نیاز به یک کار جهادی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha