۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۰۶
کد خبرنگار: 865
کد خبر: 85079335
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

چین: توافق ایران-عربستان حاکی از کارآمدی گفت‌وگو برای حل مسائل منطقه‌ای است

تهران -ایرنا- سفیر چین در کره جنوبی در مصاحبه با روزنامه محلی گوانگجو دیلی گفت : نتایج مهم گفت‌وگوی پکن بین عربستان سعودی و ایران نشان می‌دهد که گفت‌وگو و رایزنی تنها راه درست برای حل مسائل منطقه‌ای است.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری وزارت خارجه چین ،شینگ هایمینگ سفیر چین در کره جنوبی روز گذشته در بخشی از مصاحبه با روزنامه محلی گوانگجو دیلی گفت که اقدام چین در کمک به عادی سازی روابط میان ایران و عربستان از طریق گفت و گو ، به عنوان یک اقدام موثر در تقویت ثبات و امنیت منطقه خاورمیانه و کمک به تقویت صلح منطقه ای، مورد ستایش بسیاری از کشورها قرار گرفت.

چین: توافق ایران-عربستان حاکی از کارآمدی گفت‌وگو برای حل مسائل منطقه‌ای است

وی همچنین درباره نگرانی چین نسبت به وضعیت متشنج کنونی در شبه جزیره کره گفت که پکن از همه طرف‌های درگیر می خواهد از تحریک یکدیگر بپرهیزند و برای تسهیل اوضاع و پیشبرد روند حل و فصل سیاسی موضوع شبه جزیره کره با یکدیگر همکاری کنند.

وی همچنین اظهار کرد که در موضوع شبه جزیره کره، چین همواره بر حفظ صلح و ثبات در شبه جزیره، تحقق خلع سلاح اتمی در شبه جزیره و حل و فصل مسائل از طریق گفتگو و مشورت تاکید کرده است. "در طول این مدت، ما تلاش های زیادی انجام داده ایم و نقش مهم و سازنده ای در پیشبرد مذاکرات صلح در شبه جزیره ایفا کرده ایم که برای همه آشکار است."

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha