۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۴۶
کد خبرنگار: 1763
کد خبر: 85079818
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهرک نشینان صهیونیست بار دیگر به مسجد الاقصی یورش بردند + فیلم

تهران – ایرنا – صدها شهرک‌نشین صهیونیست در ششمین روز عید موسوم به "فصح" (پسح) بار دیگر تحت حمایت کامل نظامیان رژیم صهیونیستی و بدون توجه به موج محکومیت‌های منطقه ای و جهانی، به مسجد الاقصی در شهر اشغالی قدس هجوم بردند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فلسطینی شهاب روز چهارشنبه با انتشار ویدئوهایی از هجوم صدها شهرک نشین افراطی به مسجد الاقصی تحت حفاظت شدید نظامیان رژیم اشغالگر قدس خبر داد و نوشت: این گروه از سمت دروازه مغاربه به مسجد الاقصی یورش بردند.

پیش از یورش، نیروهای اشغالگر تدابیر امنیتی در بخش قدیمی شهر بیت المقدس را تشدید کردند و از ورود مردان جوان فلسطینی به مسجد الاقصی و اقامه نماز صبح در آن جلوگیری کردند.

شهرک نشینان اشغالگر در حالی که نظامیان صهیونیستی، فلسطینی ها را از مسیر آنها دور می کردند، وارد بخش های مختلف مسجد شدند و دست به اقدامات تحریک آمیز زدند و در نهایت مقابل قبه الصخره مراسم دینی موسوم به "تلمودی" خود را انجام دادند.

همزمان با هجوم شهرک نشینان اشغالگر، نظامیان رژیم صهیونیستی نیز واحدهای ویژه خود را در صحن ها و دروازه های ورودی مسجد الاقصی مستقر کردند تا شرایط برای ورود و تهاجم شهرک نشینان افراطی آماده شود. در مقابل نیز شهروندان فلسطینی با حضور خود در مسجدالاقصی در برابر شهرک نشینان صهیونیست فریاد الله اکبر سردادند و بر حمایت و پاسداری از این مسجد مبارک تاکید کردند.

نظامیان اشغالگر در همین راستا از ورود جوانان و حتی افراد زیر ۵۵ سال به داخل مسجد و محوطه های اطراف آن جلوگیری کردند.

گزارش ایرنا همچنین حاکی است که دیروز دوشنبه نیز شهرک نشینان اشغالگر صهیونیستی در سایه حمایت نیروهای ارتش این رژیم تعرض به مسجد الاقصی را تکرار کردند.

شهرک نشینان اشغالگر امروز در دسته های جداگانه تحت حمایت نظامیان اسرائیلی، وارد مسجد الاقصی شدند و اداره اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد که بیش از ۱۴۰۰ شهرک نشین یهودی به مسجد الاقصی تعرض کردند. برخی صهیونیست ها نیز با لباس مخصوص مذهبی های تندرو، وارد این مسجد مبارک شدند.

روز یکشنبه نیز بیش از ۱۰۰۰ شهرک نشین اشغالگر صهیونیست به بهانه عید پسح به مسجد الاقصی تعرض کردند.

اشغالگران صهیونیست به هر شیوه ای به دنبال تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی به منظور اجرای طرح های شوم خود هستند.

نظامیان صهیونیستی دور تازه‌ای از خشونت با فلسطینیان در مسجدالاقصی را آغاز کرده‌اند و بامداد چهارشنبه گذشته به معتکفان داخل مسجد القبلی در صحن مسجد الاقصی حمله و تلاش کردند آنان را از مسجد بیرون کنند.

در این حمله صهیونیست‌ها، بیش از ۲۰۰ نفر از نمازگزاران فلسطینی زخمی و ۴۰۰ نفر دیگر بازداشت شدند.

از چهارشنبه گذشته تاکنون مسجدالاقصی مکان درگیری و تنش میان نظامیان مسلح صهیونیستی و فلسطینیان معتکف در مسجد است.

در پاسخ به این حملات و جنایات رژیم صهیونیستی، گروه‌های مقاومت فلسطین چندین بار شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف مرز نوار غزه و شمال سرزمین اشغالی را با راکت هدف قرار داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha