۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۱۴
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85080073
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایلام، استان برتر پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ به هنرمندان صنعتگر است

ایلام - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: استان ایلام در زمینه پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ به هنرمندان صنعتگر رتبه اول کشور را با ۱۰۴ درصد پرداخت وام دریافت گرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرزاد شریفی روز سه شنبه در دیدار نوروزی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه استان ایلام دارای هشت هزار هنرمند صنعتگر است، افزود: دغدغه اصلی بیشتر این صنعتگران بیمه است که همکاری دستگاه‌های مختلف برای بیمه صنعتگران هنرمند را می طلبد.

وی ادامه داد: ۹۱۱ اثر ملموس و ناملموس استان ایلام در حوزه‌های مختلف از جمله آداب و رسوم، بازی‌های بومی محلی، آثار تاریخی، طبیعی، مذهبی، البسه، غذاهای محلی و موارد دیگر تاکنون ثبت ملی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام ورود به تعیین عرصه و حریم محوطه‌های تاریخی سیمره در دره‌شهر و سراب‌کلان در سیروان را از مهمترین اقدامات این اداره کل مبنی بر حفاظت از عرصه‌های تاریخی و ارائه خدمات به مردم ساکن این مناطق برشمرد و توضیح داد: بخشی از شهر تاریخی سیمره با حفظ وضعیت بافت آن به مردم منطقه واگذار شد و در سراب کلان نیز انتقال شبکه برق در حال انجام و شبکه آبرسانی نیز در دست پیگیری است.

شریفی تاکید کرد: ارائه خدمات به مردم ساکن این مناطق و همچنین حفظ بافت تاریخی به عنوان یک میراث برای نسل‌های آتی نیازمند همکاری جدی مردم و سایر دستگاه‌های ذیربط است.

وی با اشاره به بهسازی محوطه قلعه والی شهر ایلام با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال یادآور شد: در محوطه این قلعه برنامه اقتصاد شب با برپایی نمایشگاه‌های موقت صنایع‌دستی و سوغات‌محلی دایر خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام ادامه داد: ایام نوروز امسال ذائقه گردشگران به سمت خانه‌های مسافر و بومگردی‌های سنتی بود که در تعطیلات نوروز سال جاری نسبت به پارسال ۲۹ درصد رشد اسکان در اقامتگاه‌های استان ثبت شد و نکته حائز اهمیت و قابل توجه عدم ثبت شکایت گردشگران از این اقامتگاه‌ها و دیگر مراکز خدمات‌رسان بود که در این زمینه هم استان کاهش ۱۰۰ درصدی شکایت نسبت به سال گذشته را داشت.

شریفی از تشکیل اتاق فکر با دانشگاهیان و ایده‌پردازان در حوزه های مختلف خبر داد و تاکید کرد: با همفکری اعضای این اتاق‌های فکر شرایط برای بهبود وضعیت استان در زمینه رونق گردشگری، فروش محصولات صنایع‌دستی، سوغات‌محلی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان بررسی و در صورت امکان عملیاتی می‌شود.

وی افزود: سال گذشته با دیپلماسی سیاسی و فرهنگی مسئولان استان ایلام و همکاری طرف عراقی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات‌ محلی در بغداد، کربلا و حلبچه دایر و با استقبال کم نظیر مردم عراق مواجه شد و پیگیری برگزاری این نمایشگاه‌ها برای سال جاری نیز در دستور کار است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام به موضوع اربعین اشاره کرد و گفت: با همکاری مسئولان استان در مسیر تردد زائران اربعین و در کنار ایستگاه‌های صلواتی غرفه‌های صنایع‌دستی و سوغات‌محلی برگزار و این محصولات سنتی استان به انبوه زائران اربعین معرفی شود.

شریفی برندسازی برای افزایش فروش محصولات صنایع‌دستی و سوغات‌محلی استان ایلام را یکی از ضرورت‌های در دستور پیگیری اداره کل است.

وی به مقوله تبیین حجاب و عفاف در ایام نوروز اشاره کرد و ادامه داد: در این حوزه ۱۵۰ بنر با محتوای رعایت شعائر اسلامی چاپ و در محل تردد یا اسکان گردشگران نصب شد و همچنین با صرف ۱۵۰ میلیون تومان برای ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی حجاب با اهدای جوایزی چون گلونی (نوعی روسری محلی)، چادر، مقنعه، روسری و کمک هزینه سفر به عتبات عالیات به ۶ بانوی محجبه در نوروزگاه‌ها به ترویج فرهنگ حجاب اهتمام داشت.

شریفی یکی از برنامه های در دست اقدام این اداره کل را برگزاری فم تور ویژه روحانیون و طلاب برشمرد که در این فم تور طلاب با مراکز گردشگری و اقامتی استان آشنا و ایده‌های خود برای رونق گردشگری توامان با رعایت شئونات شرعی بیان می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha