۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۱۲
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85080091
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۶ درصد هدف گذاری صادرات از مرزهای کردستان تحقق یافت

۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۱۲
کد خبر: 85080091
۷۶ درصد هدف گذاری صادرات از مرزهای کردستان تحقق یافت

سنندج- ایرنا- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۷۶ درصد هدف گذاری صادرات از مرزهای استان طی سال گذشته تحقق پیدا کرد.

طاها سمیعی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس هدف گذاری انجام شده باید ۵۸۸ میلیون دلار کالا از مرزی های استان صادر می شد که ۷۶ درصد این میزان محقق شد.

وی متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی در استان را ۴۵۰ دلار خواند و افزود: ۷۳ درصد سهم صادرات استان در سال گذشته مربوط به گمرک باشماق مریوان بوده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: صادرات انجام شده در استان در سال گذشته نسبت به مدت مشابه در سال ماقبل آن از لحاظ وزنی چهار درصد و از نظر دلاری هم سه درصد افزایش داشت.

سمیعی به مشکلات صادرات در استان اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات استان در زمینه صادرات این است که حمل یکسره کالا در مرزهای استان انجام نمی شود.

وی یادآور شد: وضع محدودیت ها یا ممنوعیت های مقطعی یا فصلی برخی محصولات از سوی طرف عراقی از دیگر دلایل کاهش صادرات در استان است.

مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید که گمرک این شهر در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی هم در بخش واردات فعال است.

در مجموع گمرکات استان کردستان با شعبه های فعال در سنندج، باشماق مریوان و سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha