زندگی حضرت علی (ع) الگوی بسیجیان و پاسداران است

بندرعباس - ایرنا - جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) شخصیت بی نظیر در عالم هستی بود، گفت: سبک و شیوه زندگی آن امام همام و ائمه اطهار(س)، همواره الگوی بسیجیان و پاسداران است.

سردار هدایت الله امیری شامگاه سه‌شنبه با اشاره به شب های پربرکت قدر و تسلیت سالروز شهادت حضرت علی (ع) در گفت و گو با ایرنا افزود: به طور قطع آن چیزی که در مجموعه بسیج و سپاه همیشه مدنظر بوده، استفاده از سبک زندگی اسلامی ایرانی به صورت فردی و سازمانی بوده و امروز در مجموعه بسیج، فرماندهان و مدیران به این امام بزرگ تاسی کرده و از ایشان الگوبرداری کرده اند.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) بهترین وصی، بهترین همسر و بهترین پدر بوده که باید از این نعمت الهی در زندگی فردی و سازمانی استفاده کنیم، بیان کرد: حضرت علی (ع) در بهترین مکان دنیا در درون کعبه متولد شدند و در خانه خدا و در محراب عبادت نیز به شهادت رسیدند و نخستین مرد مسلمانی بودند که به دین اسلام و پیامبر اکرم (ص) ایمان آوردند.

جانشین فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان اظهار کرد: در جنگ ها نیز شجاعت و رشادت علی(ع) بی نظیر بود و عدالت علی (ع) به عنوان یک خصیصیه ای که می تواند برای هر فردی الگو باشد، کاملا مشهود و قابل استفاده است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود یادآورشد: آن چیزی که در ماه مبارک رمضان و شب های قدر برای ما بسیار مهم است، توجه به این نکته بوده که خداوند نعمت ائمه اطهار(س) را به مردم و به‌ویژه مسلمانان ارزانی داشته که به واسطه وجود مقدس پیامبراکرم (ص) شکل گرفته و یکی از این نعمت ها وجود حضرت علی (ع) است.

وی گفت: امروز دنیا و بویژه نسل جوان تشنه یک الگوی موفق است که بتواند هم سعادت دنیا و هم آخرت را به دست آورند که بدون شک ائمه اطهار(س) و حضرت علی(ع) نمونه کامل یک انسان موفق است که باید از سیره و روش و سبک زندگی آن امام همام استفاده کنیم.

نهضت نهج البلاغه خوانی در کشور شکل گرفته است

جانشین فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان، نهج البلاغه را یکی از کتاب های مقدس و بی نظیری دانست که می توان بوسیله آن بیشتر با سیره و روش و سبک زندگی امام علی(ع) آشنا شد.

وی گفت: نهج‌البلاغه کتابی است که هم غیرشیعیان مانند ابن ابی الحدید و هم غیرمسلمانان همچون جرج جرداق مسیحی وقتی با آن مواجه شدند، شیفته شخصیت حصرت علی (ع) می شوند و چقدر خوب است که از این کتاب در هر جایگاهی که در آن قرار داریم، استفاده کنیم.

سردار امیری با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی نهضت نهج البلاغه خوانی و نشر این کتاب عظیم در کشور شکل گرفته است، ابراز کرد: اگر قرار است یک تفسیر خوبی از قرآن بگیریم ، نهج البلاغه یک تفسیر بسیار کامل و جامعی از این کتاب آسمانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha