۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۰:۲۰
کد خبرنگار: 3126
کد خبر: 85080550
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 فلسفه ستاریت خداوند جلوگیری از شکستن قبح گناه است

مشهد – ایرنا- خطیب آیین احیای شب ۲۱ ماه رمضان در حرم رضوی با اشاره به اهمیت ستاریت خداوند در پوشاندن عیوب مردم گفت: فلسفه ستاریت خداوند جلوگیری از شکستن قبح گناه و اشاعه آن است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ناصر رفیعی استاد دانشگاه و حوزه سخنران آیین احیای شب ۲۱ ماه رمضان با انتقاد از سرک کشیدن به زندگی مردم و همچنین در فضای مجازی تصریح کرد: همچنانکه در فراز ۲۲ دعای جوشن کبیر می خوانیم ، خداوند خوبی ها را آشکار و عیوب را پنهان می کند.

وی با اشاره به روایت هایی از امام معصوم تاکید کرد: در روایت های مختلف بیان شده است که اگر از اعمال همدیگر خبر داشتیم، در تشییع همدیگر شرکت نمی کردیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه پنج عامل اساسی اگر آدمی رعایت کند، ستاریت خدا شامل حالم آدمی شود.

به گفته وی پوشاندن عیوب مردم چه ظاهری و چه رفتاری، حفظ زبان از نیش و کنایه و کنترل آن ، کنترل خشم ، تهیه لباس برای مردمان نیازمند و ذکر و یاد خداوند پنج عاملی است که اگر آدمی به درستی رعایت کند، خداوند نیز در دنیا و آخریت عیوب آن را می پوشاند.

این استاد دانشگاه که سال های متوالی در شب های قدر در حرم رضوی و دیگر اماکن مذهبی ایران به عنوان سخنران آیین شب قدر و احیا حضور مستمر دارد، با بیان اینکه گاهی آبروی کسی را بردن در جامعه و در هر فضا و رسانه ای از جمله فضای مجازی به قدری برای آدمی سنگین است که آرزوی مرگ می کند.

رفیعی ، شب قدر را شب تقدیر ، امامت و شب صعود امام علی علیه السلام می داند که خدا به شیطان اجازه خروج نمی دهد ان الشیطان لا یخرج فی هذه اللیله حتی یضیء فجرها(در شب قدر شیطان اجازه پیدا نمی کند).

این استاد حوزه و دانشگاه در گفتارهای سالهای پیشین خود در شب های قدر توصیف خود را از شب قدر چنین روایت کرده است ، شب قدر شب تحول است،شب تغییر است شب باز یافتن شخصیت خود شب تولدی دگرباره هست،و شبی است که با یک گام یک عمر پیمودن است،خدا که نعوذ بالله نمی خواد مبالغه کنه:می فرماید:خیر من الف الشهر(می شود بیش از ۸۳سال)خداوند یک شب رو به اندازه یک عمر مفید و طولانی قرار داده،اونم نه ۸۳سال ساده و بی بار (پر بار با عمل صالح،تقوا پرهیز کاری ،این نهایت تفضل خداست )

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha