۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۱۳
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 85080730
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عزاداری مردم خراسان جنوبی در رثای شهادت امام علی (ع) + فیلم

بیرجند - ایرنا - مردم خراسان جنوبی با برپایی آیین‌های عزاداری شهادت امام علی (ع) در دومین شب قدر و بیست و یکمین روز ماه رمضان با حضور در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و امامزادگان در رثای شهادت مولای متقیان به سوگواری پرداختند.

به گزارش ایرنا مراسم احیای شب ۲۱ ماه رمضان همراه با عزاداری شهادت حضرت امیر المومنین (ع) در سراسر این استان تا مناطق عشایری و مرزی برگزار شد و امروز هم ادامه دارد.

قشرهای مختلف مردم در دومین شب قدر تا سحرگاه امروز در مساجد، حسینیه‌ها و آستان مقدس امامزادگان به راز و نیاز با خداوند پرداختند و از امیر مومنان مدد گرفتند.

مردم در مرکز استان با حضور در مساجد و اماکن مذهبی شهر به ویژه آستان امامزادگان باقریه و حسینیه جماران بیرجند شبی برتر از هزار ماه را زنده نگهداشتند و ندای الغوث الغوث در آسمان این دیار طنین‌انداز شد.

سخنرانان و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در این آیین‌ها به شرح فضیلت شب قدر و فضایل مولای متقیان پرداختند، حضور جوانان و نوجوانان نیز در مراسم لیالی قدر چشمگیر بود.

عزاداری مردم خراسان جنوبی در رثای شهادت امام علی (ع) + فیلم
امامزاده حسین بن موسی الکاظم طبس 

مراسم احیای شب ٢١ رمضان و شهادت امیر مومنان با حضور باشکوه مردم در حرم مطهر حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس برگزار و به طور زنده از شبکه‌های سیما پخش شد.

گزارش‌ها از دانشگاه‌های استان به ویژه دانشگاه بیرجند، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند حاکی است که مراسم شب‌های قدر و عزاداری با حضور پرشور دانشجویان در این مکان‌ها برگزار شده است.

جوانان مجتمع مهدیه شهرستان فردوس نیز در شب شهادت مولای متقیان با دمامه‌زنی به این مراسم معنوی شکوه خاصی دادند.

همچنین عزاداری روز شهادت حضرت علی (ع) در نقاط مختلف شهری و روستایی خراسان جنوبی برپا شد و این استان امروز رنگ ماتم به خود گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: امسال مراسم شب‌های قدر در هزار و ۳۴۵ مسجد خراسان جنوبی برگزار می‌شود که ۲۷۸ مسجد به صورت محوری برگزار کننده مراسم هستند.

حجت‌الاسلام احمد رضایی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی شب‌های قدر هزار و ۲۰۰ مبلغ به شهرها و روستاهای خراسان اعزام شدند.

وی افزود: احیای شب‌های قدر، پرداختن به محتوای دعاهای ابوحمزه ثمالی، جوشن کبیر و افتتاح از جمله برنامه‌های شب‌های قدر است که با حضور مبلغان برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha