۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۰۸
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85080764
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روز قدس، سالروز فریاد علیه نظام سلطه و استکبار است

خرم‌آباد - ایرنا - رییس دانشگاه لرستان گفت: روز جهانی قدس، سالروز انسانیت و فریاد علیه نظام سلطه و استکبار جهانی است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه لرستان، علی نظری در محفل دانش‌آموزی انس با قرآن کریم و سوگواری ایام شهادت حضرت امام علی (ع) که در نمازخانه دبیرستان پسرانه دانشگاه لرستان، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی یک رژیم غاصب، ستمکار و کودک‌کش است و حمایت از مردم مظلوم فلسطین در راستای عمل به آموزه‌های قرآن کریم در حمایت از مظلوم و مبارزه با ظالم است.

وی از دانشگاهیان، معلمان و دانش‌آموزان دعوت کرد در راهپیمایی روز جهانی قدس، حضور و مشارکت حداکثری داشته باشند.

نظری اضافه کرد: دانش‌آموزان امانت‌های الهی و گل‌های زندگی هستند و برگزاری نشست‌ها و محافل انس با قرآن کریم برای آنها از جمله برنامه‌های فاخر معنوی و تربیتی است.

وی بیان کرد: مشارکت دانشجویان و دانش‌آموزان در این‌گونه برنامه‌های معنوی بایستی افزایش یابد.

رییس دانشگاه لرستان تصریح کرد: قرآن کریم درس زندگی و شهر پاک است، اگر می‌خواهیم جامعه‌ای کاملاً پاک داشته باشیم بایستی تعالیم و آموزه‌های قرآن‌کریم در همه سطوح رفتاری جامعه، نهادینه شود.

وی فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امام علی (ع) را تسلیت گفت و معنویت حاکم بر شب‌های قدر را یک معنویت تربیتی انسان‌ساز دانست.

وی افزود: پیام شب‌های قدر این است که انسان، خودش را بشناسد و قدر و منزلت وجودی خویش را بداند و یاری‌گر دیگران به‌ویژه مظلومان باشد.

به گزارش ایرنا، محافل انس با قرآن کریم دانشگاه لرستان، ذیل جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور و کمیته علمی و دانشگاهیان کنگره ملی بزرگداشت ۶ هزار و ۵۵۱ شهید استان لرستان، به‌صورت منظم در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شوند.

این برنامه توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان در مساجد شهر خرم‌آباد و سراهای دانشجویی این دانشگاه در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha