۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۲۳:۵۲
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 85081122
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه: مشکل دسترسی کنسولی به خبرنگار وال استریت ژورنال حل می شود

تهران- ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که موضوع دسترسی کنسولی به "ایوان گرشکویچ" خبرنگار بازداشت شده وال استریت ژورنال در حال بررسی است و در زمان مقرر حل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه چهارشنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد: "با توجه به بازدید "ایوان گرشکویچ" توسط نمایندگان سفارت آمریکا در مسکو، به اطلاع شما می رسانیم که این موضوع در حال بررسی است و طبق رویه کنسولی و قوانین روسیه در زمان مقرر حل خواهد شد.

زاخارووا همچنین برچسب زدن آمریکا به این موضوع تحت عنوان "به اشتباه بازداشت شده" را بی اهمیت خواند و هیاهوی رسانه های آمریکایی در مورد این پرونده را "نفاق" خواند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطر نشان کرد، من تاکید می کنم که هرگونه تلاش برای اعمال فشار بر مقامات و دادگاه های روسیه با اصرار بر رفتار ویژه با شهروندان آمریکایی که قوانین روسیه را نقض کرده اند، بی معنی است و چشم اندازی ندارند.

به گفته زاخارووا، زمان آن فرا رسیده است که واشنگتن بیاموزد که ما مداخله در امور داخلی خود را تحمل نخواهیم کرد و صرفاً مطابق با منافع ملی خود عمل خواهیم کرد.

پیش از این سرویس امنیت فدرال روسیه به طور رسمی ایوان گرشکویچ خبرنگار دستگیر شده وال استریت ژورنال را به جاسوسی در روسیه متهم کرد.

بر اساس اعلام سرویس امنیت فدرال روسیه، خبرنگار دفتر مسکو روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال"، به اتهام جاسوسی برای دولت آمریکا و جمع آوری اطلاعات محرمانه دولتی درباره فعالیت مجتمع صنایع نظامی روسیه، تحت بازداشت قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha