۲۴ فروردین ۱۴۰۲، ۲:۴۴
کد خبر: 85081162
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آئین تشییع نمادین حضرت علی(ع) در ورامین برگزار شد

۲۴ فروردین ۱۴۰۲، ۲:۴۴
کد خبر: 85081162
آئین تشییع نمادین حضرت علی(ع) در ورامین برگزار شد

ورامین- ایرنا- همزمان با شام غریبان شهادت مظلومانه مولای متقیان حضرت علی(ع)، در آئینی قدیمی، مردم شهرستان ورامین با تشییع نمادین حضرت علی(ع) به عزاداری پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم روزه دار و ولایت‌مدار شهرستان ورامین در شام غریبان شهادت امام اول شیعیان جهان حضرت علی(ع)، در آئین تشییع نمادین آن حضرت با عنوان " تشییع پدر امت" شرکت کرده و در غم شهادت این امام هَمام به عزاداری پرداختند.

مردم ورامین همچون سال‌های گذشته با اجتماعی عظیم در مصلای صاحب‌الزمان(عج) پس از استماع سخنرانی حجت الاسلام سیدمهدی محمودی، رئیس حوزه علمیه امام صادق (ع) این شهرستان که در خصوص صفات حضرت علی سخنرانی کرد، به عزاداری پرداخته و سپس تابوت نمادینی را بر دست گرفته و با حرکت در خیابان‌های اصلی این شهر به سمت گلزار شهدای سیدفتح الله (ع) حرکت کردند.

شرکت کنندگان در این مراسم معنوی، با سردادن شعارهای حیدر حیدر، در قالب دسته‌های سینه‌زنی در غم شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) به سینه زده و به عزاداری پرداختند.

تشییع کنندگان سپس در صحن مطهر امامزاده سید فتح الله (ع) جمع شده و هم‌نوا با مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به عزاداری پرداخته و به سر و سینه زدند.

ورامین با ۳۰۰ هزار جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران استان تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha