۲۴ فروردین ۱۴۰۲، ۳:۵۵
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85081174
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس جمهوری برزیل برای تقویت روابط به چین رفت

۲۴ فروردین ۱۴۰۲، ۳:۵۵
کد خبر: 85081174
رئیس جمهوری برزیل برای تقویت روابط به چین رفت

تهران- ایرنا- لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهوری برزیل برای تقویت روابط با چین در راس هیاتی بلندپایه پنجشنبه وارد شانگهای شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، داسیلوا قرار است روز جمعه با شی جین پینگ رئیس جمهوری چین دیدار و درباره موضوعات مختلف از جمله اوکراین رایزنی کند.

هیات همراه رئیس جمهوری برزیل شامل حدود ۴۰ نفر از مقام‌های بلندپایه از جمله وزرای کابینه، فرمانداران و شماری از اعضای کنگره برزیل است.

وی قرار است پنجشنبه در شانگهای در مراسم آغاز ریاست برزیل بر بانک توسعه بریکس شرکت کند. بریکس متشکل از اقتصادهای در حال ظهور برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است.

داسیلوا پیش از عزیمت به چین گفت: ما قصد داریم روابط خود را با چین تقویت کنیم. می‌خواهم شی جینپینگ را برای ملاقاتی دوجانبه به برزیل دعوت کنیم تا کشور ما را بشناسد و پروژه‌هایی که برای سرمایه‌گذاری چین جالب است به وی نشان دهم.

داسیلوا ۷۷ ساله قرار بود اواخر مارس به چین سفر کند اما بدلیل ابتلا به ذات‌الریه سفر خود را به تعویق انداخت.

داسیلوا از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ رئیس جمهوری برزیل بود و در ماه ژانویه بار دیگر به قدرت بازگشت. وی در آغاز دوره جدید فعالیت خود تلاش کرده است تا روابط با چین را که در دوره ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری سابق برزیل وخیم شده بود، ترمیم کند.

چین بزرگ‌ترین شریک تجاری برزیل است و داسیلوا در عین حال قصد دارد با آمریکا نیز که دومین شریک تجاری بزرگ برزیل است، روابط متوازنی برقرار کند.

وی پس از ترک چین، شنبه به امارات سفر می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha