۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۷:۵۹
کد خبر: 85081317
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۰۷ میلیارد ریال وام مشاغل خانگی در استان مرکزی پرداخت شد

اراک - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: ۱۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وام مشاغل خانگی سال گذشته به بانک‌های عامل این استان معرفی شد که ۱۰۷ میلیارد ریال آن پرداخت شد.

«مصطفی مرزبان» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در این مدت در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی استان، مجوزهای سه‌گانه شامل ۳۵۶ فقره پروانه تولیدی انفرادی، سه فقره پروانه تولید کارگاهی، ۵۰۲ فقره کارت شناسایی و سه فقره کارت شناسایی برای زندانیان صادر شد.

وی بیان کرد: ۷۳ نفر از هنرمندان بدون پوشش بیمه تامین اجتماعی استان مرکزی سال گذشته به سازمان تامین اجتماعی معرفی شدند که ۵۶ نفر تحت پوشش قرار گرفتند و این در حالی است که اکنون ۳۱۰ نفر از هنرمندان صنایع دستی در فهرست انتظار پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، با بیان اینکه، صنایع دستی در صورت برخوردار بودن از قابلیت‌های جذب خریدار خارجی بخشی از منبع درآمد کشور نیز محسوب شود، افزود: سال گذشته ۵۶ هزار و ۵۰۰ دلار درآمد از صادرات صنایع دستی این استان حاصل شد.

مرزبان اظهار کرد: تقدیر از هنرمندان پیشکسوت و دارای نشان ملی، برگزاری دوره‌های آموزش شاغلین، افتتاح بازارچه دایمی صنایع دستی شهرستان‌های کمیجان و نیم‌ور محلات، برگزاری جمعه بازارها، نشست با هنرمندان برای هم‌اندیشی و رفع مشکلات و شرکت آثار هنرمندان در جشنواره فجر صنایع‌دستی از دیگر اقدامات این اداره‌کل در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی استان در سال گذشته بود.

وی گفت: همچنین تعامل با ارگان‌های دولتی و خصوصی (معرفی هنرمندان به ارگان‌ها) به منظور خرید از هنرمندان صنایع دستی به منظور اهدا هدایا به کارکنان، کمک و حمایت از بخش خصوصی برای راه‌اندازی و تاسیس تعاونی هنرمندان صنایع‌دستی استان مرکزی و شناساندن هرچه بیشتر رشته‌های صنایع‌دستی به عموم مردم از طریق چاپ کتابچه تخصصی و ساخت فیلم از دیگر اقدامات این اداره‌کل برای رونق تولیدات و فروش آثار صنایع‌دستی استان در سال جدید است.

بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۹۰۸ اثر آن در فهرست آثار ملی کشور قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha