۲۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۴۲
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85081508
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عبور موج شدید بارشی از کردستان/ ادامه ناپایداری جوی تا روز جمعه

سنندج- ایرنا- معاون توسعه پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: نقشه‌های هواشناسی نشان می دهد که موج شدید بارشی که از بامداد سه‌شنبه وارد استان شد از منطقه عبور کرده است اما ناپایداری‌های جوی تا پایان روز جمعه در استان ادامه دارد.

علی پناهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس آخرین تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا اواخر روز جمعه همچنان شرایط بارش در برخی از نقاط استان بویژه نوار غربی وجود دارد اما پیک بارشی شدید این سامانه به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه برای ۲ روز آینده به ویژه امروز وزش باد شدید پیش‌بینی می شود، گفت: همچنین برای پنج شنبه شب (امشب) در ارتفاقات بویژه نقاط شمالی استان بارش برف و کولاک و افت دما پیش بینی شده است.

معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان ادامه داد: پیش بینی می شود دمای هوای استان بویژه برای اول وقت فردا جمعه بین پنج تا ۶ درجه کاهش پیدا کند و در این زمینه هشدا زرد نیز برای کشاورزان در زمینه خسارت به باغات صادر شده است.

وی افزود: دمای هوای استان تا روز شنبه کاهشی و پس از آن تا روز چهارشنبه آینده روند افزایش به خود می گیرد، ضمن اینکه روزهای پایانی هفته آینده نیز بارانی خواهد بود البته فعلا موج بارشی خیلی فعال براورده نشده است.

پناهی همچنین به میزان بارش حاصل از سامانه بارشی در برخی نقاط استان اشاره کرد و گفت: در سروآباد ۹۳.۲ میلی متر، بانه ۹۰.۹ میلی‌متر، سلین ۸۳.۵ میلی متر، مریوان ۸۰.۲ میلی‌متر، کامیاران ۸۰ میلی‌متر، موچش ۷۰.۶ میلی متر، هزارکانیان ۶۸.۲ میلی متر، قاملو ۶۷.۲ و سنندج ۶۴.۹ میلی متر بارش ثبت شد.

به گفته وی همچنین در بیجار ۵۹.۴ میلی متر، دهگلان ۵۶.۶ میلی متر، زرینه ۵۶.۶ میلی متر، بابارشانی ۵۰.۸ میلی متر، نساره ۴۶.۵، سقز ۴۴.۲، حاجی ممدان ۴۲.۳ میلی متر، یاسوکند ۴۱.۲ میلی متر، قروه ۳۸.۱ میلی متر و گل تپه ۳۲.۵ میلی متر بارش ثبت شده است.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha