۲۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۸:۰۶
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85081825
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نماینده ملایر: مجلس در حوزه نظارتی خوب عمل نکرد

۲۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۸:۰۶
کد خبر: 85081825
نماینده ملایر: مجلس در حوزه نظارتی خوب عمل نکرد

همدان- ایرنا- نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی معتقد است که مجلس یازدهم با اینکه در یک نگاه کلی عمکردش مثبت است اما در حوزه نظارتی خوب عمل نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت الاسلام "احد آزادیخواه" روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این خوب نظارت نکردن مجلس دلایل متعددی دارد که البته یکی از آنها به بهانه تعامل با دولت است، در حالی که تعامل با دولت به این معنا نیست که مجلس وظیفه ذاتی نظارتی خود را درست انجام ندهد.

او ادامه داد که البته دولت آیت‌الله رئیسی یکی از دولت های موفق، مطلوب، دولت عدالت و مستضعفان است و تمام دغدغه مجلس شورای اسلامی نیز حمایت و تعامل حداکثری با دولت سیزدهم بوده و خواهد بود.

وی با بیان اینکه در صنعت خودرو و واردات صنایع سلولزی باید مدیریت و نظارت بیشتری اعمال می‌شد، افزود: صنایع سلولزی شرکت‌های بافتینه و بافتسان و ۴۰ واحد تولیدی دیگر تمام نیاز کشور را در این حوزه با کیفیت و قیمت خوب و بدون انحصار تولید می‌کردند که سه هزار تُن واردات تولیدات مشابه، به دلیل سوء مدیریت بود و ضربه بزرگی به این صنعت وارد کرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صنایع استخوان‌بندی تایر همچون کیان‌کُرد نیز داشت به سمت واردات کالای مشابه می‌رفت که با جدیت از واردات این کالا جلوگیری کردیم.

حجت الاسلام آزادیخواه عملکرد مجلس یازدهم را در مجموع مثبت ارزیابی کرد و گفت: مجلس یازدهم در حوزه قانونگذاری نقطه قوت و در حوزه نظارت، نقطه ضعف داشته است.

عملکرد مجلس یازدهم مثبت است

وی یادآور شد: در حوزه عملکردی اقدامات خوبی انجام شد و در حوزه بودجه سنواتی و قوانینی همچون بانکداری اسلامی، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و قانون فرزندآوری و جوانی جمعیت قوانین خوبی به جریان افتاد.

عضو فراکسیون انقلاب مجلس یازدهم با بیان اینکه انتقادهایی نیز به مجلس دارم، خاطرنشان کرد: موضع‌گیری برخی نمایندگان مجلس و تعامل ضعیف با مسئولان اجرایی، نوع نطق‌ها و انتقادها به گونه‌ای است که به جای انتقاد سازنده، تخریبِ ناامیدکننده اتفاق می‌افتد و در مجلس انقلابی، این هرگز به معنای انقلابی‌گری نیست.

حجت الاسلام آزادیخواه تصریح کرد: برخی چهره‌ها، انقلابی‌گری را در پرخاشگری، بی‌احترامی و ایجاد یاس و ناامیدی بین مردم تعریف می‌کنند و این امر با سیاست‌های رهبر معظم انقلاب همخوانی ندارد.

به گفته وی، انقلابی‌گری بدان معناست که انتقادها را به موقع و هوشمندانه انجام دهیم، به موقع حس امید در بین مردم ایجاد، راهکار مناسب ارائه و تعامل ایجاد کنیم، اما عده‌ای در مجلس علاقه‌مند هستند این حرکت را دامن بینند.

نماینده ملایر: مجلس در حوزه نظارتی خوب عمل نکرد

معادلات جهانی به نفع جمهوری اسلامی تغییر می‌کند

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به موفقیت‌های بزرگ نظام و دولت در حوزه سیاست خارجی، تاکید کرد: یکی از اقداماتی که به آن امید زیادی داریم، توسعه سیاسی و بارورسازی دیپلماسی جهان اسلام است.

حجت الاسلام آزادیخواه ادامه داد: در این راستا رایزنی‌های خوبی را با ۲ ابرقدرت دفاعی و اقتصادی جهان همچون چین و روسیه آغاز کردیم و آنها علاقه‌مند هستند کشورهای دیگری را به سمت جمهوری اسلامی بیاورند.

وی با تاکید بر اینکه معادلات نظم جهانی به نفع جمهوری اسلامی تغییر می‌کند و رهبر معظم انقلاب نیز به صراحت اعلام کردند، افزود: نگاه‌های افراطی موجب شد هشت سال به رابطه ایران و عربستان خدشه وارد شود و اگر این تنگ‌نظری‌ها اجازه دهد حتما اتفاقات خوبی خواهد افتاد و ام‌القرای بلاد اسلامی یعنی جمهوری اسلامی ایران می‌تواند شرایط خوبی را در منطقه ایجاد کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: بدون شک در حوزه گشایش اقتصادی و معیشت مردم نیز حرکت‌های خوبی اتفاق خواهد افتاد.

حجت الاسلام آزادیخواه با تاکید بر اینکه در راستای تحقق شعار سال، با جدیت پای حمایت از تولیدکننده ایستاده‌ایم، ببان کرد: چنانچه برخی در دولت با نگاه‌های سلیقه‌ای و اشتباه به پیکره تولیدکننده آسیب نزنند، حتما می‌توانیم خودکفایی بیشتری در کالاهای مورد نیاز داشته باشیم و علاوه بر عدم نیاز به تامین ارزآوری، صادرات محور باشیم و اشتغال، تولید و معیشت در کشور ایجاد می‌شود.

قانون جوانی جمعیت؛ قله‌ مجلس یازدهم در برنامه هفتم توسعه

وی با بیان اینکه با تصویب قانون جوانی جمعیت، آن را در کشور لازم‌الاجرا کردیم، گفت: در صدد هستیم در برش سنواتی بودجه و در برنامه‌ هفتم توسعه، به عنوان برنامه پنج ساله آینده کشور این قانون را تقدیم کنیم و این قانون به عنوان یکی از قله‌های مجلس در برنامه هفتم توسعه و راه نجاتی برای آینده کشور است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طی هشت سال گذشته تمام توانم را برای تقویت بُنیه تولیدکننده و بخش خصوصی گذاشتم و شرکت‌هایی همچون معدن سرمک، کیان‌کُرد و برخی واحدهای فروسیلیس، اشتغال خوبی در آنها ایجاد شد که این اقدامات هرگز کافی نیست.

فعالان مبلمان منبت ملایر نباید برندفروشی کنند

حجت الاسلام آزادیخواه با تاکید بر اینکه مزیت‌های نسبی و ظرفیت‌های بومی این شهرستان باید مورد توجه جدی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در حوزه مبل و منبت از صفر تاکنون که برند جهانی شده، پای کار این صنعت بودم و کارهای بزرگی در این حوزه انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه اتفاقاتی به اسم بازار مبل ملایر می‌افتد که ظلم به این صنعت است، گفت: در اولین گام پنج هزار ثانیه تبلیغات رایگان از رسانه ملی گرفتیم و به فاصله یک سال، صنعت مبلمان منبت ملایر را از صفر به سطح ملی رساندیم و از رتبه ملی به فاصله یکسال جهانی کردیم.

وی ضمن انتقاد از عدم برگزاری جشنواره زمستانی صنعت مبلمان منبت ملایر، تاکید کرد: در این صنعت نباید برندفروشی کنیم، در حالی‌که عده‌ای در ملایر برندفروشی می‌کنند.

نماینده ملایر: مجلس در حوزه نظارتی خوب عمل نکرد

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تشکیل تعاونی مبلمان منبت را برای ارتقای این هنرصنعت ضروری دانست و گفت: در حال حاضر این تعاونی تشکیل شده و برای عضویت بزرگان مبلمان منبت ملایر تلاش شد و امیدواریم تعاونی قوی با یک پشتوانه مالی با هزار عضو داشته باشیم تا بتوانیم محور صادرات، توریست خرید و برندینگ در این صنعت شویم.

حجت الاسلام آزادیخواه همچنین جدب سرمایه‌گذار برای مرکز پرتودهی غرب کشور و برای شرکت تعطیل شده کیان‌وینسا یکی از اقدامات مهم و اساسی خود در حوزه سرمایه‌گذاری برشمرد و افزود: اجرای این پروژه عظیم آغاز یک تحول و صعنت جدید در شهرستان ملایر است.

به گفته وی؛ شرکت تولید محصولات و تجهیزات پزشکی نیز که پیگیری‌های زیادی برای جذب سرمایه‌گذاری آن انجام شد، هم اکنون ۹۵ رصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای ورود مواد اولیه آن در حال رایزنی هستیم تا بتواند تولید را آغاز کند.

حامی جدی تولیدکنندگان هستم

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس در عین حال از نوع نگاه و عملکرد مدیرکل استاندارد همدان انتقاد کرد و اظهار داشت: مدیرکل استاندارد همدان با تعطیل کردن آزمایشگاه کیفیت‌سنجی تیزاب و کشمش به بهانه‌های واهی، ظلم شفافی در حق ملایر انجام داده که در صورت حل نشدن این مشکل از سوی مسئولان، این موضوع را سطح ملی پیگیری خواهم کرد و به نتیجه هم خواهم رساند.

حجت الاسلام آزادیخواه در ادامه به طرح نهضت ملی مسکن و سرعت بخشیدن در روند اجرایی آن تاکید کرد و گفت: پیگیری‌های زیادی برای طرح جامع ملایر انجام شد اما الحاق و طرح تفصیلی ملایر را نباید به نهضت ملی مسکن گره بزنیم.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه حدود ۲ سال از دولت سیزدهم باقی مانده، باید از این فرصت طلایی و در اختیار، به نحو مطلوب استفاده کنیم و طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان باید به سرانجام خوبی برسد.

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس درباره جابجایی وزیر جهاد کشاورزی نیز گفت: با وجود مشکلاتی در حوزه‌های مختلف به ویژه سه متغیر برگشت بازرگانی و تنظیم بازار به جهاد کشاورزی، اجرای مردمی‌سازی یارانه‌ها و جگ اوکراین و روسیه، ساداتی‌نژاد به عنوان وزیر جهاد کشاورزی مشکلات را به خوبی مدیریت کرد و یکی از وزرای موفق، کاربلد و کارآمد کابینه آیت‌الله رئیسی بود.

حجت الاسلام آزادیخواه ضمن تاکید بر اینکه از استعداد و آمادگی دولت و مزیت‌ها و ظرفیت‌های موجود باید برای توسعه روزافزون ملایر استفاده کنیم، ادامه داد: تا تاریخ هفتم خرداد ۱۴۰۳ نماینده رسمی مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی هستم و هیچکس اجازه ندارد ما را محدود کند و سال آخر مجلس را ضایع کند.

وی خاطرنشان کرد: فضای این شهرستان فضایی تعاملی خوبی است، اما انتقادهایی نسبت به برخی مسائل همچون آب و فاضلاب، نهضت ملی مسکن و طرح جامع ملایر داریم.

نماینده مردم ملایر گفت: روستاهای ملایر درگیر سوء تدبیر مدیران آب و فاضلاب در سطح ملی است و بیمارستان خیرساز ۹۶ تختخوابی ملایر با وجود هزینه‌کرد میلیاردها تومان پول توسط خیر ملایری، همچنان معطل ایجاد راه دستری و انشعتب آب و برق است.

حجت الاسلام آزادیخواه همچنین برای حضور در دور بعدی مجلس شورای اسلامی اعلام آمادگی کرد و افزود: اگر روزی اعتماد مردم نسبت به من تمام شود، حتما کنار خواهم رفت، اما هم اکنون احساس می‌کنم فضا برای ادامه کار من وجود دارد.

وی در عین حال اصحاب رسانه را بمب لحظه‌ای و انفجاری در امیدبخشی و امیدآفرینی بین مردم و جامعه دانست و گفت: اصحاب رسانه به خوبی می‌توانند جریان‌ساز باشند و امید، انگیزه و اطلاعات درست به مردم بدهند و انتقادات سازنده داشته باشند.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای ۲ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha