ناتو آزمایش موشک بالستیک کره شمالی را محکوم کرد
تصویر تزئینی است

تهران- ایرنا- سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پنجشنبه شب آزمایش موشک بالستیک کره شمالی را محکوم و اظهار کرد چنین اقداماتی امنیت منطقه‌ای و بین المللی را به خطر می‌اندازد.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از آناتولی، دیلن وایت معاون سخنگوی ناتو در بیانیه‌ای به یونهاپ نیوز گفت: ناتو به شدت آزمایش موشک بالستیک دوربرد کره شمالی را محکوم می‌کند که مستقیماً قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌کند.

معاون سخنگوی ناتو افزود: تحریکات پیونگ یانگ امنیت منطقه‌ای و بین المللی را تضعیف می‌کند.

به گفته مقام‌های سئول، اظهارات وایت پس از آن بیان شد که کره شمالی بامداد پنجشنبه یک موشک به سمت شرق ساحل شبه‌جزیره کره شلیک کرد.

وایت با اشاره به اینکه کره شمالی از سال ۲۰۲۲ تاکنون رکورد پرتاب موشک بالستیک را شکسته است، گفت: کره شمالی باید رفتارهای بی پروای خود را متوقف کند، برنامه‌های هسته‌ای و موشکی غیرقانونی‌اش را کنار بگذارد و وارد حیطه دیپلماسی حسن نیت شود.

وی همچنین بیان داشت که ناتو با متحدان خود در منطقه مانند کره جنوبی، ژاپن، استرالیا و نیوزلند همبستگی قوی خود را حفظ خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی بامداد پنجشنبه اعلام کرد که پیونگ یانگ یک موشک به سمت شرق ساحل شبه‌جزیره کره شلیک کرد.

گارد ساحلی ژاپن نیز اعلام کرد که به نظر می‌رسد این موشک، بالستیک بوده است.

این شلیک در حالی انجام شد که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بر تقویت بازدارندگی جنگی کشور در مقابل اقدامات تجاوزکارانه آمریکا و کره جنوبی به شیوه‌ای تهاجمی تر و عملی‌تر تاکید کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha