۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۵۵
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85082358
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمایت از فلسطین مبنای انسانی دارد

کرج – ایرنا – مشاور رییس جمهور در امور روحانیت گفت: حمایت از فلسطین در برابر ظلمی که به این ملت می شود، مبنای انسانی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه کرج و در جمع راهپیمایان روز قدس افزود: بنابراین مردم جهان نباید به این مهم بی تفاوت باشند چرا که بسیاری از ملت ها زیرسلطه ظلم و زیاده خواهی سلطه خواهان هستند .

وی بیان کرد: هدف امام راحل (ره) با انتخاب و اعلام "روز قدس" بیدار نگه داشتن این روز در وجدان های بشری بود تا این مهم به فراموشی سپرده نشود .

تقوی گفت: روز قدس روز ملت ها جدا از حکومت ها است تا در صحنه حرف خود را در مقابله با ظلم بیان کنند و جامعه جهانی را در جریان این ظلم ها قرار دهند .

مشاور رییس جمهور اضافه کرد: روز قدس ، روز صف بندی حق مقابل باطل است و در این روز مسلمانان متحد در مقابل ظلم ایستاده اند .

تقوی یادآور شد: روز قدس روز پیوند انقلاب اسلامی با نهضت اسلامی مردم فلسطین است و به آنان امید این پیوند را می دهیم .

وی در پاسخ به شبهاتی که برخی ایجاد می کنند که اسلام دین صلح است و نه جنگ گفت: مساله ما در فلسطین خواستار برگزاری انتخابات برای این ملت مظلوم هستیم چراکه در اثر ظلم اسراییل در بیابان ها آواره شده و عزیزان آنان با فجیع ترین شکل کشته شده اند .

تقوی گفت: اسراییل باید دست از ظلم و ستم بردارد و سرنوشت فلسطین توسط ملت آن تعیین شود .

وی یادآور شد: برخی دیگر شبهه ای را ایجاد می کنند که چرا اسراییل به عنوان یک حکومت باید از بین برود؟ اینجا نیز باید گفت درطول تاریخ دولت هایی بودند که غیر از ملت های خود بودند و ظلم و ستم داشتند که حذف شدند .

تقوی گفت: بنابراین اسراییل که با ظلم و زور اسلحه به مردم فلسطین، وارد سرزمین آنان شده باید از بین برود .

وی ادامه داد: عده ای دیگر شبهه دارند که هر جمعه آخر ماه مبارک رمضان چرا باید روز قدس باشد؟ اینجا نیز باید پاسخ داد که مساله فلسطین مساله دنیای اسلام است و تا رسیدن این ملت مظلوم به حق خود همچنان فریاد احقاق حقوق آنان را فریاد می زنیم .

مشاور رییس جمهور در امور روحانیت گفت: مقاومت در برابر ظلم حرف اول را می زند و ما تجربه سردار شهید دلها را داشتیم چراکه با مقاومت کمر ظلم می شکند و باید راهپیمایی روز قدس را هرچه باشکوهتر برگزار کرد .

وی با اشاره به اغتشاشات سال گذشته ادامه داد: ملت ایران در حفظ آرمان های انقلاب جان خود را نثار می کند و محکم بر سرحفظ این آرمانها ایستاده ایم چراکه شهدای بسیاری را نثار کرده ایم .

تقوی با بیان اینکه کسانی که با بی حجابی، دهن کجی و قانون شکنی می کنند آگاه شوند، از ماموران امنیتی خواست سران و برنامه ریزان آنان را شناسایی و به مردم معرفی کنند .

وی تاکید کرد: ملت ایران همیشه در صحنه است و از ارمان های انقلاب اسلامی دفاع می کند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha