قدرت فلسطین شکاف عمیقی در رژیم صهیونیستی ایجاد کرد

بوشهر - ایرنا - معاون سیاسی سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: قدرت امروز فلسطین شکاف عمیقی را در رژیم صهیونیستی به دنبال داشته به طوری‌ که عمر دولت‌های آن به کمتر از یکسال رسیده و این اختلافات داخلی نشانه شکست این رژیم غاصب است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعدالله زارعی روز جمعه در آیین راهپیمایی روز قدس بندر بوشهر اظهار کرد: امروز در چهل و چهارمین روز جهانی قدس، فلسطین زیر بیرق الله اکبر متحد شده و تا آزادی کامل ایستادگی می‌کند.

وی افزود: امروز ملت فلسطین به اندازه‌ای از قدرت دست یافته که روزانه ۳۰ اقدام عملیاتی علیه اسرائیل انجام می‌دهد و تا کنون توانسته هفت هزار و ۵۰۰ عملیات را علیه این رژیم غاصب به اجرا بگذارد که این نشان‌دهنده تفاوت مقاومت فلسطین امروز با گذشته است.

این کارشناس سیاسی مسائل بین‌الملل اظهار کرد: امروز رژیم صهیونیستی دارای قدرتی که بتواند در منطقه ترس ایجاد کند نیست بلکه خود از اقدامات شجاعانه ملت فلسطین ترسیده و جرات باسخگویی به حمله‌های آنها را ندارد.

زارعی با اشاره به حملات هفته گذشته حماس با استفاده از امکانات حزب‌الله و شلیک ۱۰۰ موشک به مواضع رژیم صهیونیستی، گفت: این رژیم اعلام کرد که در موقعیتی نیست که توان مقابله با مقاومت فلسطین و حزب الله به طور همزمان را داشته باشد.

وی ادامه داد: اکنون ۲ سال است که فلسطین توانسته عملیات پیش‌دستانه را علیه رژیم صهیونیستی انجام دهد در حالی که صهیونیست‌ها جرات چنین عملیاتی را به خود نداده‌اند.

زارعی با بیان اینکه امروز مقاومت فلسطین با بهره‌گیری از روحیه معنویت، مقاومتی مومنانه شده است، یادآور شد: امروز ۲ هفته از اعتکاف ۱۳۰ فلسطینی در مسجدالاقصی می‌گذرد و با وجود همه تهدیدها و اقدامات نیروهای اسرائیلی، اتحاد میان آنها سبب شده تا صحنه را خالی نکنند.

معاون سیاسی سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت مومنانه فلسطین، دست به اقدامات حقیرانه، ذلیلانه و نمایشی مانند حمله به یک پل مخروبه، نقاط کور جنگل یا یک آغل گوسفند می‌کند.

هیمنه و سلطه استکبار بر جهان پایان یافته است

وی با بیان اینکه فلسفه روز قدس، حمایت از فلسطین و دفاع از جهان اسلام در برابر استکبار جهانی و روزی برای همه ملت‌های مسلمان است، افزود: امروز با گذشت ۴۴ سال از اقدام امام راحل(ره) در نامگذاری این روز، با نگاهی به صحنه جهان اسلام می‌توانیم ارزیابی دقیقی از راهبرد نورانی ایشان داشته باشیم.

زارعی توضیح داد: امروز در بخش بزرگی از جهان، سلطه غرب کاسته شده یا از بین رفته است و خبری از این سلطه جهنمی بر دنیا نیست.

وی اضافه کرد: هر چند هنوز غرب بر بخش‌های از جهان سلطه دارد اما دیگر این هیمنه از بین رفته است و جبهه مقاومت خود را تسلیم جبهه غرب نکرده و با اقدامات خود آنها را دچار استیصال کرده است.

زارعی با اشاره به تصویر روز قدس و حمایت مردم از آرمان‌های فلسطین و ایستادگی در برابر استکبار، اظهار کرد: امام خمینی(ره) تنها رهبری بود که پایان عمر کمونیسم را اعلام کرد و امروز نیز رهبر معظم انقلاب پایان امپراطوری غرب را اعلام می‌کند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: رهبر فرزانه ایران با صراحت اعلام کردند که قدرت آمریکا رو به افول و فروپاشی است و امروز شاهد وقوع این تحقق این سخن هستیم.

وی عنوان کرد: یکی از نشانه‌های این افول، کاهش استفاده از دلار در مبادلات ارزی و اقتصادی جهان است تا جایی که حتی در اروپا نیز برای مبادلات خود از یورو به جای دلار استفاده می‌کنند.

زارعی یادآور شد: برخی فکر می‌کردند شعار مرگ بر آمریکا تنها بر زبان جاری می‌شود اما امروز رخدادها و موقعیت آمریکا در دنیا بیانگر نزدیکی و فرارسیدن مرگ او است.

اقتدار جمهوری اسلامی شرایط جهانی را تغییر داده است

معاون سیاسی سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز بحرانی که برای رژیم صهیونیستی ایجاد شده به واسطه فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران رقم خورده است.

وی افزود: ایران و جبهه مقاومت، تنها اسرائیل را از این منطقه بیرون نرانده است بلکه ضربه‌های شدیدی به استکبار جهانی وارد کرده است.

زارعی با بیان اینکه نیروهای آمریکایی به ایجاد داعش برای تکه تکه کردن جهان اسلام در این منطقه اعتراف کرده‌اند، تاکید کرد: سرداران ایرانی و نیروهای جبهه مقاومت توانستند این توطئه پیچیده را زمین‌گیر کنند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: برخی گمان می‌کنند که امروز این چین و روسیه هستند که معادلات جهانی را تغییر می‌دهند در حالی که باید اعلام کرد که اگر چین امروز فعال‌تر عمل می‌کند مرهون اقدامات جمهوری اسلامی ایران است.

وی اضافه کرد: این جمهوری اسلامی ایران بود که اشغال نظامی عراق و افغانستان از سوی آمریکا را بی‌اثر کرد.

معاون سیاسی سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: همه شواهد و قرائن نشان‌دهنده این است که حرکت قدس به ثمر رسیده و امروز رژیم صهیونیستی از جنگ در سوریه و مقابله با ایران و جبهه مقاومت هراسان است.

وی با اشاره به حضور پرشمار مردم بوشهر در راهپیمایی روز جهانی قدس، اظهار کرد: نام پر افتخار این استان همواره در عرصه مقاومت و ایستادگی برای حفظ آرمان‌های اسلام می‌درخشد و حماسه شهید رئیسعلی دلواری و جوانان این استان در طول تاریخ الهام‌بخش مبارزه با ظلم و استکبار بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha