۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۴۱
کد خبر: 85082574
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محورهای مهم خطبه‌های نمازجمعه شهرهای استان بوشهر

۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۴۱
کد خبر: 85082574
محورهای مهم خطبه‌های نمازجمعه شهرهای استان بوشهر

بوشهر– ایرنا – امامان جمعه شهرهای استان بوشهر در خطبه‌های نماز این هفته بر موضوع افول رژیم کودک‌کش اسرائیل، دیدار رهبر معظم انقلاب با اصحاب هنر و شاعران و ساماندهی زکات فطره تاکید کردند.

بوشهر

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: صهیونیزم بین‌الملل کانون شرارت و ابتذال در جهان به شما می‌رود و روز قدس میعادگاه آزادی جامعه بشری از جرثومه فساد رژیم کودک‌کش اسرائیل است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر اظهار کرد: روز جهانی قدس بعنوان حرکت و نهضتی آزادی بخش در پرتو دوراندیشی امام راحل و انقلاب اسلامی نشات گرفته است.

وی افزود: رژیمی که آمده بود خاورمیانه جدید را در منطقه مهندسی کند امروز به واسطه جبهه مقاومت به استیصال رسیده و این کشورهای مستقل هستند که در منطقه نقش آفرینی می‌کنند.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: دست نیافتن رژیم اشغال‌گر قدس به اهداف راهبردی بیانگر افول روز افزون جهان استکبار و صهیونیزم بین‌الملل است این در حالی است که ایران اسلامی با اقتدار هر چه تمام‌تر یک به یک به اهداف راهبردی خود دست می‌یابد.

وی ادامه داد: براندازی نظام جمهوری اسلامی و ایجاد خاورمیانه جدید همواره از جمله راهبردهای مهم رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود این درحالی است که امروز نه تنها به این هدف دست نیافته بلکه زمینه ضعف و نابودی آنها نیز فراهم شده است.

صفایی‌بوشهری با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس ضربه‌های نهایی بر پیکر رژیم اشغال‌گر است گفت: پیام مهم راهپیمایی روز قدس، وحدت جهان اسلام و واردآمدن ضربه‌های نهایی بر پیکر متعفن این رژیم جعلی است.

وی از حضور پرشور و حماسی ملت ایران و مردم استان بوشهر تقدیر کرد و افزود: مردم ولایتمدار ایران با حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس وفاداری خود را به ارزش‌های انقلاب اسلامی نشان دادند.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: مردم بار دیگر نشان دادند بر آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب استوار و پایدار هستند و برای رسیدن به اهداف خود هیچ مانعی حتی تهدیدات بین‌المللی و تحریم‌ها را نمی‌شناسند.

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با اصحاب هنر و شاعران افزود: ایران اسلامی در این سال‌ها هشت سال جنگ تحمیلی، تحریم‌های اقتصادی، تخریب عرصه امنیت در منطقه، مرزها و جغرافیای ملی، ایجاد گروه‌های تروریستی، ترور نخبگان، ایجاد شبکه گسترده جهانی برای براندازی را تجربه کرد اما در این میان این کشور مسلمان با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب چنان مقتدرانه ایستاده که باعث شده تهاجم جهان استکبار به بار ننشیند.

صفایی‌بوشهری با اشاره به 29 فروردین روز ارتش یادآور شد: ارتش جمهوری اسلامی در پرتو انقلاب اسلامی در عرصه صف و ستاد به میزانی از توانمندی رسیده که هیچ قدرتی به خود اجازه تجاوز و حمله به ایران اسلامی را به خود نمی‌دهد.

وی ادامه داد: در جهان هیچ ارتشی و نیروی مسلحی به محبوبیت نیروهای ارتش ایران نیست و این امر نیز بواسطه رفتار این ارتش مقتدر براساس آموزه های الهی و در سایه ایمان راسخ به خداوند است.

صفایی‌بوشهری گفت: ارتش ایران درعرصه صف و ستاد کارآمد و در عرصه تجهیزات نیز از پیشرفت فوق العاده‌ای برخوردار است.

امام جمعه بوشهر از همت گروه‌های جهادی و خدمات شایسته‌ای که به نیازمندان استان در ماه مبارک رمضان ارائه شد تقدیر کرد.

برازجان

امام جمعه برازجان گفت: روز قدس نماد وحدت و اراده امت اسلامی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و دیگر کشورهای اسلامی است.

حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه افزود: روز قدس نماد وحدت مسلمانان در برابر اجانب و دست نشانده‌های آنان است و مسلمانان برای نشان دادن مراتب تنفر و انزجار خود از رژیم اصهیونیستی و حمایت قاطع‌ از مردم تحت ستم فلسطین، فریاد عدالت سر می‌دهند.

وی بیان کرد: روز قدس روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است.

مصلح با اشاره به 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی با اشاره به زمزمه انحلال ارتش در آن روزها گفت: زمزمه‌ای که بیشتر از لانه‌های منافقین و کمونیست‌ها بر می‏‌خاست و برخی از فرزندان انقلاب را نیز تحت تاثیر قرار می‌داد.

وی ادامه داد: دوگانه حامیان و مخالفان ارتش در حال شکل‌گیری بود که، امام راحل مانند همیشه با بصیرت الهی خود این توطئه را در نخستین روزهای شکل‌گیری خود ناکام گذارد.

گناوه

امام جمعه گناوه گفت: زنده نگه داشتن شعله مقاومت یکی از برکات اعلام روزجهانی قدس از سوی امام راحل(ره) است.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه اظهار کرد: نامگداری آخرین جمعه رمضان در سال ۵۸ به عنوان روزجهانی قدس توسط امام (ره)، دشمنان اسلام و قدس را غافلگیر کرد و برکات زیادی در برداشته است.

وی افزود: روز جهانی قدس یکی از ابتکارات بی نظیر امام راحل(ره) است که در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی ثبت و ضبط شد.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: یکی دیگر از برکات اعلام روز جهانی قدس، جلوگیری از افول و حذف شدن فلسطین از تاریخ و روزگار بود که هم اینک به مهم ترین مسئله اسلامی و بین ادیانی و موضوع انسانی و بشری تبدیل شده است.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی به رهبری امام راحل(ره) تنها راه حل مسئله فلسطین را نابودی اسرائیل دانستند و رهبر فرزانه انقلاب نیز در سال ۹۴ اعلام کردند تا ۲۵ سال آینده اسرائیل را نخواهیم دید.

رکنی‌حسینی ادامه داد: وعده و نویدی که رهبر معظم انقلاب مبنی بر نابودی و افول رژیم جعلی اسرائیل دادند، به عینه می بینیم که نمونه آن آزادی غزه و جنوب لبنان است.

امام جمعه گناوه از حضور گسترده و پرشور مردم ولایتمدار این شهرستان در لبیک به ندای رهبری در راهپیمایی روز جهانی قدس قدردانی کرد.

وی با گرامیداشت فرا رسیدن ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی، گفت: ارتش همواره مورد حمایت امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب بوده است.

رکنی‌حسینی افزود: ارتش جمهوری اسلامی در حوزه های زمینی، دریایی، هوایی و پدافندی به یکی از ارتش های قدرتمند منطقه تبدیل شده است.

امام جمعه گناوه با ابراز گله‌مندی از تظاهر به روزه‌خواری و بساط فلافل‌فروشی در میدان مرکزی شهر گناوه در روز شهادت امام علی(ع) ، اظهار کرد: مخالف کسب درآمد مردم نیستیم اما طبق قانون با کسانی که تظاهر به روزه‌خواری می کنند باید برخورد شود.

عسلویه

امام جمعه عسلویه گفت: آینده از آن ملت فلسطین است و اسرائیل غاصب از بین خواهد رفت.

حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه اظهار کرد: به فرموده رهبری دیپلماسی کشور در جهت خوبی حرکت می‌کند، وزارت خارجه کارشان را درست انجام می‌دهند و مسئله هسته‌ای مطلقاً نباید معطل مذاکرات هسته‌ای باشد، کار خودتان را بکنید و دولت دارد کار خودش را می‌کند.

امام جمعه عسلویه با تبریک روز قدس گفت: روز قدس از یادگاران حضرت امام(ره) است؛ روز فریاد بر سر اسرائیل غاصب است و روز تضعیف رژیم صهیونیستی است، نمایش قدرت اسلام و مسلمین است که به رخ دنیا می‌کشد و این کم نیست این قدرت اسلام است.

وی ادامه داد: امام راحل(ره) فرمودند اسرائیل از نظر اسلام و مسلمین و قوانین بین المللی غاصب و متجاوز است و باید از صحنه روزگار محو شود، شواهد و قرائن هم نشان می‌دهد رو به زوال است.

هاشمی‌نژاد افزود: رهبر انقلاب نیز فرمودند مسئله فلسطین در صدر مسائل جهان اسلام است، ملت فلسطین زنده و پاینده است و آینده فلسطین روشن است، پیش بینی‌های رهبر انقلاب همیشه درست از آب درآمده و آینده از آن ملت فلسطین است و اسرائیل غاصب از بین خواهد رفت.

امام جمعه عسلویه به مانور دریایی بسیج دریایی شهرستان اشاره کرد و افزود: دیروز در حمایت از ملت فلسطین و انتفاضه مانور دریایی خوبی برگزار شد که از فرماندهی منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه و همکارانشان و از همه مردم شریف شهرستان به خاطر شرکت در این مانور تشکر می‌کنم.

خورموج

امام جمعه خورموج گفت: امروز ترمیم رابطه با همسایگان به منزله فرو بردن خنجر به پیکر نیمه جان صهیونیست‌ها است.

حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه خورموج اظهار کرد: بدون ترید کلید مقابله با غده سرطانی رژیم صهیونیستی را امام راحل ره زد و از همان روزهای اول شروع نهضت اسلامی آن را شروع کرد و عامل الهام بخش و بیداری همه ملت‌های مسلمان غیر مسلمان امام عزیز و جمهوری اسلامی است.

وی افزود: این ایران اسلامی است که با رهبری حکیمانه رهبر دوراندیش خود راهبرد نیل تا فرات صهیونیست‌ها که قصد تصرف همه سرزمین‌های اسلامی در خاورمیانه را داشت را به شکست کشاند و آنها را مجبور کرد در زندانی از حصارهای بلند بتنی و آهنین بمانند و زندگی جهنمی خود را تجربه کنند.

زاهددوست بیان کرد: گفتمان دفاع همه جانبه از فلسطین و قبله اول مسلمین روز به روز در ایران اسلامی تقویت شد.

وی با تاکید بر حمایت‌های مادی معنوی مستشاری افزود: برگزاری کنفرانس‌های بین المللی حمایت از فلسطین، ابداع و ترویج روز قدس، مخالفت با روند سازش و عدم به رسمیت شناختن اسرائیل، تقویت جنبش‌های اسلامی حماس و جهاد اسلامی و ارائه راهکار دیپلماتیک برای حل مسئله فلسطین بخشی از اقدامات جمهوری اسلامی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین است.

امام جمعه خورموج ادامه داد: رهبری عزیزمان بارها فرمودند راه حل مسئله فلسطین برگزاری انتخابات آزاد با حضور همه فلسطینی‌ها اعم از مسلمان یهودی و مسیحی است که در انتخابات آزاد شرکت کنند و سرنوشت فلسطین را رقم بزنند.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی تنها راهکار حل مسئله فلسطین را نابودی غده سرطانی اسرائیل و بازگشت همه سرزمین‌های اشغالی به فلسطینیان می‌داند و در راه تحقق آن از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

زاهددوست بیان کرد: رهبری عزیز ما فرمودند هر جا هر ملتی با رژیم صهیونیستی مبارزه کند ما پشت سرش هستیم و کمکش می‌کنیم و هیچ ابایی هم از گفتن آن نداریم.

وی گفت: برای نابودی رژیم منحوس صهیونیستی زمان مشخص کرده ایم و آزادی غزه، جنوب لبنان، شکست‌های پی در پی از مسلمانان در جنگ ۳۳ روزه، ۵۰ روزه، هشت روزه و ۶ روزه نمونه‌ای از تقویت جبهه مقاومت و عزم راسخ آنها برای پس گرفتن تمام اراضی اشغالی است.

امام جمعه خورموج بیان کرد: تقویت جبهه مقاومت و بازگشت عربستان سعودی از مسیر اشتباه سالیان طولانی خود و تفاهمات جدید با ایران و یمن و سایر کشورها سم مهلکی برای رژیم صهیونیستی است بطوری که تحلیل گران سیاسی خود اسرائیل وضعیت این رژیم را بدترین وضعیت در طول تاریخ خود می‌دانند و اسرائیل را در لبه پرتگاه توصیف کرده اند.

وی افزود: امروز ترمیم رابطه با همسایگان به منزله فرو بردن خنجر به پیکر نیمه جان صهیونیست‌ها است، پنجه‌های قدرتمند مقاومت از سوریه لبنان تا یمن و عراق با راهبری سپاه مقتدر قدس هر لحظه گلوی دیو تل آویو را بیشتر می‌فشارد و به زودی جنازه متعفن اسرائیل را زیر لگدهایمان له خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند ما پیش‌بینی ۲۰ و ۲۵ سال آینده برای نابودی رژیم صهیونیستی کرده ایم اما انگار خودشان عجله دارند زودتر بروند، زوال و نابودی اسرائیل قبل ۲۵ سال مورد پیش بینی رهبری محقق خواهد شد و مقاومت و استقامت ملت مسلمان فلسطین و ملت‌های مسلمان دنیا به ثمر خواهد نشست.

زاهددوست ادامه داد: از آحاد مردم عزیز و زمان شناس و اهل بصیرت شهرستان دشتی جهت حضور حماسی در راهپیمایی روز قدس وهمچنین از دست اندرکاران و مبلغین مساجد جهت برگزاری باشکوه شبهای قدر تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی درباره عید فطر گفت: صدها گروه کارشناسان و متخصص در سراسر کشور با دستگاه‌های پیشرفته برای استهلال مستقر می‌شوند، هیچ کشوری در خصوص استهلال به اندازه جمهوری اسلامی دقت و مراعات نمی‌کند.

امام جمعه خورموج اظهار کرد: بنابراین هر زمان هلال ماه شوال رؤیت شد و برای ولی امر مسلمین به یقین و اثبات رسید عید اعلام می‌شود و جای هیچ تردیدی نخواهد بود.

وی با اشاره به موضوع زکات فطره گفت: باید زکات فطره به نفع خود نیازمندان ساماندهی شود، با مبالغ زکات فطره می‌توان مشکلات زیادی از نیازمندان را حل کرد اما متأسفانه چون بدون ساماندهی و برنامه ریزی درست جمع آوری و توزیع می‌شود و فایده خاصی بر آن مترتب نیست.

کنگان

حجت الاسلام محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران و روزه‌داران این شهر ، با گرامیداشت روز جهانی قدس افزود: روز جهانی قدس تجلی وحدت و همگرایی امت اسلام در حمایت از فلسطین ، انتفاضه و مقاومت و آزادی قدس شریف است.

وی روز قدس را یادگار بزرگ امام امت ذکر و بیان داشت: به برکت کار بزرگ آن مرد الهی ، امروز روز قدس به یک جریان مستمر جهانی علیه صهیونیست ها و زمینه‌ساز تحکیم وحدت امت اسلامی تبدیل شده است.

خطیب جمعه به برکات روز جهانی قدس اشاره و گفت: مردمی بودن نه به عنوان یک مسئله سیاسی محض ، تبدیل شدن مسئله فلسطین و آزادی قدس شریف به یک مسئله اسلامی ، بین ادیانی و یک مسئله بزرگ انسانی در دنیا ، استکبار و ظلم ستیزی ، فراموش نشدن مسئله فلسطین به عنوان مسئله مهم و اصلی جهان اسلام و زنده نگه داشتن مقاومت در منطقه و دنیا از برکات مهم روز جهانی قدس است. 

محمودی رژیم کودک کش صهیونیستی را به تعبیر امامین انقلاب غده سرطانی دانست و بیان کرد: امروز به برکت هدایت‌های مقام معظم رهبری همه دنیا می دانند تنها راه نجات از رژیم جعلی صهیونیستی ، راهبرد مقاومت و مبارزه است.

وی با استناد به فرمایش نبوی در خصوص شنیدن صدای مظلوم و پاسخ دادن به ندای آن اشاره و با تشکر از حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: حضور گسترده امت اسلام در راهپیمایی روز قدس سرعت زوال و فروپاشی رژیم صهیونیستی را بیشتر می کند.

محمودی با اشاره به گشایش های جدید در رابطه بین ایران و کشورهای عربی به ویژه عربستان و نگرانی رژیم اسرائیل از این موضوع گفت: رژیم اشغالگر قدس در حال حاضر با طوفان بی سابقه جنگ در چند جبهه مواجه و شاهد آشوب های داخلی و ضربه خوردن از حزب‌الله و جریان مقاومت است.

امام جمعه کنگان با اشاره به وضعیت شهرستان‌های کنگان و عسلویه و نقش این شهرستان های صنعتی در تحقق شعار سال، گفت: مدیران عامل منطقه با تدبیر لازم و تشویق‌های لازم ، کارگران و کارکنان را به سمت رشد تولید و افزایش صادرات میعانات گازی و فرآورده های نفتی سوق و به مهار تورم کمک کنند. 

محمودی افزود: مردم منطقه هم افتخار می‌کنند اگر محدودیت ها و مشکلاتی بابت حضور صنعت تحمل می کنند، ولی صنعت نفت و گاز و پتروشیمی منطقه می تواند در جنگ اقتصادی با دشمن گام های بلند و موثری بردارد .

وی بیان کرد: امیدواریم در سال جاری با افزایش تولید و صادرات، مردم ایران اسلامی به خصوص مردم منطقه هم بیشتر برخوردار شوند و شاهد پیوست‌های فرهنگی و مسئولیت‌های اجتماعی بهتر از گذشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha