۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۰۶
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85082590
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

درخشش وحدت پاکستانی‌ها در روز جهانی قدس و حمایت قوی از مقاومت فلسطین

اسلام‌آباد- ایرنا- میلیون‌ها نفر از مردم روزه دار پاکستان امروز جمعه مصادف با روزجهانی قدس با برگزاری راهپیمایی‌های گسترده در شهرهای مختلف این کشور با سردادن شعارهای ضد صهیونیستی و آمریکایی،ضمن حمایت از مقاومت مردم فلسطین،بی‌حرمتی رژیم اسرائیل به قدس را محکوم و خواستار برخورد جهان با جنایات اشغالگران شدند.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، صدها نفر از نمازگزاران، فعالان سیاسی و رهبران گروه‌های مذهبی پاکستان در اسلام‌آباد پایتخت این کشور، با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، خشم و نفرت خود را نسبت به رژیم غاصب صهیونیستی ابراز داشتند.

شورای همبستگی ملی پاکستان، ائتلافی متشکل از ۳۰ گروه سیاسی و مذهبی این کشور، بنرهای روز جهانی قدس را در نقاط مختلف شهر اسلام‌آباد نصب کرده و یادآور تعهد مردم پاکستان برای حمایت تمام قد از فلسطینیان در برابر رژیم مستبد و تروریست اسرائیل شده است.

گروه‌های پاکستانی از جمله جماعت اسلامی، نهضت بیداری امت مصطفی (ص) حزب مجلس وحدت مسلمین (MWM) و حزب تحریک اسلامی نیز به مناسبت روز جهانی قدس، در اسلام‌آباد و دیگر کلان شهرهای پاکستان راهپیمایی حمایت از ملت فلسطین برگزار کردند.

درخشش وحدت پاکستانی‌ها در روز جهانی قدس و حمایت قوی از مقاومت فلسطین

شرکت کنندگان در این راهپیمایی که از مسجد اثنی عشری اسلام‌آباد تا میدان اصلی منتهی به پارلمان و کاخ ریاست جمهوری ادامه داشت با حمل پوسترهایی از شهدای قدس از جمله سردار سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس و پلاکاردهایی حاوی شعارهای ضد رژیم صهیونیستی و آمریکایی، حمایت از نبرد ملت فلسطین و مبارزه تا آزادی قدس، از کشورهای اسلامی و ملت‌های حامی حقوق بشر خواستند تا به مشکلات و مظلومیت مردم فلسطین توجه و نسبت به حل و رفع این چالش یک کشور اسلامی اقدام کنند.

شخصیت‌های سیاسی و مذهبی طی سخنرانی در راهپیمایی امروز ضمن ابراز انزجار از اقدام گروههای افراطی و تروریست‌ها در خاورمیانه گفتند: قدرت‌های استکباری دست از دوگانگی در مبارزه با تروریسم برداشته اند در حالی که تغذیه تروریست‌ها از سوی برخی از کشورهای منطقه و قدرت‌های خارجی، باعث رنج و دشواری‌های بسیاری برای ملت‌های مظلوم مسلمان شده است.

حاضرین در این راهپیمایی کشتار مسلمانان در کشمیر را نیز توطئه‌ای علیه امت اسلامی و مسلمانان جهان دانسته و افزودند: دولت هند بدون شک باید پاسخگوی این اقدامات باشد و باید قبل از هرگونه آشفتگی بیشتر نسبت به پایان دادن خشونت‌ها علیه مسلمانان اقدامات لازم را اتخاذ کند.

علامه «ناصر عباس جعفری» رئیس مجلس وحدت مسلمین پاکستان بعنوان یکی از نهادهای برگزار کننده راهپیمایی روز جهانی قدس، در اسلام‌آباد طی سخنرانی در این راهپیمایی، برگزاری و شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس را از وظایف اصلی امت اسلامی و مسلمانان دانست.

درخشش وحدت پاکستانی‌ها در روز جهانی قدس و حمایت قوی از مقاومت فلسطین

حجت‌الاسلام «اعجاز حسین بهشتی» نیز گفت: امت اسلامی باید از آرمان‌ها و مبارزه مردم مظلوم فلسطین حمایت و اقدامات جنایتکارانه رژیم نامشروع صهیونیستی را محکوم کنند، در واقع ما مسلمانان حتی در شرایط فعلی ناشی از شیوع ویروس کرونا باید در این خصوص هم صدا و متعهد شویم.

امروز در شهر «لاهور» مرکز ایالت پنجاب به عنوان بزرگترین استان پاکستان نیز راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس با حضور مسلمانان شیعه و اهل تسنن به رهبری علامه «سید جواد نقوی» رئیس حوزه علمیه جامعه عروه الوثقی برگزار شد.

علامه نقوی با محکوم کردن و نامشروع دانستن اقدامات رژیم اشغالگر قدس، تصریح کرد: ملت فلسطین شجاعانه و بدون هراس برای رسیدن به حق و حقوق خود برابر رژیمی مبارزه می‌کنند که آمریکا و قدرت‌های غربی همه نوع کمک و همکاری را برای آنان مهیا کرده‌اند.

درخشش وحدت پاکستانی‌ها در روز جهانی قدس و حمایت قوی از مقاومت فلسطین

در شهرهای «جیکب آباد» و «کراچی» نیز مسلمانان روزه دار پس از اقامه نماز جمعه به تجمعات و تظاهرات روز جهانی قدس پیوستند.

سخنرانان با ادای احترام به مقام شامخ حضرت امام خمینی (ره) و فرمان تاریخی ایشان در حمایت و زنده نگاه داشتن اهداف و مقاصد عالیه مقاومت مردم فلسطین گفتند: مسلمانان جهان باید همانند دولت و ملت ایران از مبارزه و خواسته‌های مردم سرزمین بیت المقدس حمایت کرده و نباید اجازه دهند رژیم جنایتکار صهیونیستی به اقدامات نامشروع خود ادامه دهد.

مسوولان و اعضای گروه‌های سیاسی و مذهبی پاکستان نیز امروز در برخی از شهرهای این کشور از جمله اسکردو، کویته، مولتان، حیدرآباد، مظفرآباد و پیشاور با برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس، تاکید کردند: رژیم غاصب اسراییل باید هر چه زودتر به اقدامات خصمانه و نقض حقوق بشر علیه مردم فلسطین خاتمه دهد.

درخشش وحدت پاکستانی‌ها در روز جهانی قدس و حمایت قوی از مقاومت فلسطین

همزمان با روز جهانی قدس، سمینارهای مختلفی با محور لزوم حمایت جهانی از مقاومت مردم فلسطین و محکومیت اشغالگری رژیم صهیونیستی در شهرهای مختلف پاکستان با حضور جامعه سیاسی و مذهبی این کشور از جمله شخصیت‌های ایرانی نیز برگزار شد.

شخصیت‌های پاکستانی تاکید کردند که آزادی بیت المقدس و نجات ملت فلسطین از رژیم صهیونیستی تنها با مسئولیت پذیری حاکمان کشورهای اسلامی و اجتناب از اختلافات است. آنان از جهان اسلام خواستند تا برای خنثی کردن توطئه‌های علیه مسلمانان مظلوم به ویژه در فلسطین و کشمیر، گام‌های عملی بردارند.

درخشش وحدت پاکستانی‌ها در روز جهانی قدس و حمایت قوی از مقاومت فلسطین

درخشش وحدت پاکستانی‌ها در روز جهانی قدس و حمایت قوی از مقاومت فلسطین

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha