۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۴۲
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85082224
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پیام رئیس مجلس پاکستان به مناسبت روزجهانی قدس، تداوم حمایت از فلسطین

اسلام‌آباد - ایرنا - رئیس مجلس ملی پاکستان روز جهانی قدس را یادآور همبستگی بین المللی با ملت فلسطین به ویژه وحدت مسلمانان علیه اشغالگری اسرائیل دانست و تاکید کرد: جهان از جمله سازمان ملل نقش خود را برای جلوگیری از تهاجم رژیم صهیونیستی ایفا کنند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، «راجا پرویز اشرف» طی پیام ویژه خود به مناسبت روز جهانی قدس که یک نسخه آن برای دفتر ایرنا در اسلام‌آباد ارسال شده است، اعلام کرد: هر سال در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مسلمانان جهان از جمله مردم پاکستان برای همبستگی با برادران و خواهران فلسطینی خود روز جهانی قدس را گرامی می‌دارند.

وی با سرزنش تهاجم اسرائیل در قبال فلسطین و محکومیت تشدید خشونت‌های اخیر در بیت المقدس، افزود: اسرائیل مرتکب جنایات ضدبشری علیه مردم مظلوم فلسطین شده است و برای جلوگیری از این تهاجم سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر از جمله سازمان ملل باید به مسوولیت خود برای دفاع از حقوق مردم فلسطین عمل کنند.

رئیس مجلس ملی پاکستان با استقبال از بیانیه اخیر سازمان همکاری اسلامی علیه تهاجم اسرائیل، تاکید کرد: ما در روز جهانی قدس بار دیگر بر تداوم حمایت‌های دیپلماتیک، سیاسی، اخلاقی و معنوی خود از ملت فلسطین تاکید می‌کنیم.

وی همچنین خواستار تقویت وحدت جهان اسلام برای همبستگی با مردم فلسطین و مشارکت برای حل بحران مشارکت امت مسلمان شد.

«زاهد اکرم دُرانی» نایب رئیس مجلس پاکستان نیز امروز در پیام خود به مناسبت روز جهانی قدس گفت که جهان شاهد تهاجم ناتمام اسرائیل علیه فلسطینیان بی دفاع است و ما از جامعه بین‌المللی مطالبه می‌کنیم که برای توقف جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل نقش آفرینی کند.

امروز جمعه‌ مصادف با ۲۳ ماه رمضان و همزمان با روز جهانی قدس، مردم مسلمان پاکستان همگام با ملت‌های جهان در سراسر این کشور، همراه و همصدا، فریاد «مرگ بر اسرائیل» سر خواهند داد و بار دیگر حمایت خود از مردم فلسطین و آرمان‌های آنان را اعلام خواهند کرد.

روز گذشته نخست وزیر پاکستان و رئیس جمهوری اسلامی ایران طی گفت‌وگوی تلفنی با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تحولات اخیر فلسطین، جنایات رژیم صهیونیستی به ویژه در هتک حرمت مسجد الاقصی را محکوم کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha