۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۱۳
کد خبر: 85082634
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مراسم روز جهانی قدس در اردوگاه یرموک دمشق + فیلم و عکس

دمشق – ایرنا – آوارگان فلسطینی اردوگاه یرموک دمشق پس از ۱۲ سال طی مراسم پرشوری روز جهانی قدس را با حضور شخصیت های سیاسی و نظامی سوری، ایرانی و حزب الله لبنان، گرامی داشتند.

به گزارش امروز (جمعه) دفتر منطقه ای ایرنا در دمشق، حضور گروهان های مقاومت فلسطینی با لباس رزم و رژه از مقابل جایگاه در کنار رژه گروه های دانش آموزی و فرهنگی از اتفاقات جالب و تقریبا کم نظیر مراسم روز جهانی قدس در اردوگاه یرموک دمشق بود.

مراسم روز جهانی قدس در اردوگاه یرموک دمشق + فیلم و عکس

در این مراسم سید "ابراهیم امین السید" رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان، "طلال ناجی" دبیرکل جبهه آزادیبخش فلسطین – فرماندهی کل، "علیرضا آیتی" کاردار جمهوری اسلامی ایران در سوریه، اسامه حمدان از رهبران حماس و شمار زیادی از شخصیت های سیاسی و نظامی سوری و فلسطینی حضور داشتند.

سید "ابراهیم امین السید" رییس شورای سیاسی حزب الله طی سخنانی در این مراسم با تجلیل از امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، این اقدام را سرآغاز آزادسازی فلسطین و قدس شریف اعلام کرد.

وی با اشاره به هدف جبهه مقاومت اسلامی و شهدای این جبهه در مبارزه علیه رژیم صهیونیستی گفت: مقاومت اسلامی، شهدای آن و در راس همه آنها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده کل جبهه مقاومت ضدصهیونیستی به دنبال آزادسازی قدس بودند و در این راه زحمات زیادی کشیدند که نتایج آن در حال به ثمر نشستن است.

امین السید در ادامه با قدردانی از جمهوری اسلامی ایران، "بشار اسد" رییس جمهور، دولت و ارتش سوریه در حمایت از مقاومت لبنان و فلسطین به ویژه در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ تاکید کرد که انشاالله در آینده نزدیک شاهد سقوط رژیم موقت صهیونیستی خواهیم بود.

مراسم روز جهانی قدس در اردوگاه یرموک دمشق + فیلم و عکس

"طلال ناجی" دبیرکل جبهه آزادیبخش فلسطین – فرماندهی کل نیز طی سخنانی با تجلیل از امام خمینی (ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، بر حمایت همیشگی امام راحل، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب و جمهوری اسلامی از موضوع فلسطین و فلسطینیان تاکید و از این مساله تقدیر کرد و بیان داشت که ایران و سوریه حامی رزمندگان فلسطینی و فلسطینیان هستند.

تا قبل از شروع بحران سوریه در اسفند ماه سال ۱۳۸۹ حدود ۵۰۰ هزار آواره فلسطینی در اردوگاه یرموک زندگی می کردند و دولت سوریه امکانات خوبی در اختیار آنها قرار داده بود، ولی با آغاز بحران این کشور و تبدیل آن به جنگ بین المللی با ایجاد گروه های تروریستی از سوی جبهه غربی – عربی – صهیونیستی و یورش آنها به اردوگاه یرموک، ساکنان فلسطینی این اردوگاه دوباره آواره شدند.

مراسم روز جهانی قدس در اردوگاه یرموک دمشق + فیلم و عکس

با شکست بسیاری از گروه های تروریستی و در راس آن داعش توسط ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی و نیروهای روسیه و تامین امنیت در بسیاری از مناطق سوریه، دولت دمشق تلاش دارد تا با ایجاد برخی امکانات آوارگان فلسطینی را به محل اسکان قبلی خود بازگرداند، هرچند این اردوگاه آسیب های زیادی در جنگ سوریه از سوی تروریست ها دیده و باید بازسازی شود.

مراسم روز جهانی قدس در اردوگاه یرموک دمشق + فیلم و عکس

در مراسم امروز روز قدس اردوگاه یرموک دمشق هزاران فلسطینی شرکت داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha