۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۰۲
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85082716
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا تا نابودی صهیونیسم و استکبار ادامه می‌یابد

آستارا- ایرنا- امام‌جمعه آستارا گفت: سر دادن شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا از سوی همه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان تا زمانی که سلطه و ستم صهیونیسم و استکبار در دنیا باشد، ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمدجواد باقری ارومی در خطبه‌های نمازجمعه در مصلی آستارا بیان کرد: بعضی افراد انتقاد می‌کنند که چرا مردم پس از نمازهای جمعه و جماعت یا در برخی مناسبت‌ها فریاد "مرگ بر..." فریاد می‌زنند و آن را به دین و خشونت مسلمانان نسبت می‌دهند.

وی افزود: دین اسلام و مکتب تشیع این شعارهای "مرگ بر..." را نمی‌خواهد، بلکه عمل کافران موجب بروز این قضیه می‌شود؛ آنها هستند که با ظلم و جنایت خودشان در حق مظلومان عالم این مرگ و نفرین را به جان خودشان می‌خرند.

امام‌جمعه آستارا خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم شعار و نفرین نابودی و هلاکت را علیه کسانی که اهل کفر هستند، سر می‌دهد و دلیلش این است که آنها چیزی را که خداوند عالم نازل کرده بود، منکر شدند.

وی اظهار کرد: خداوند خطاب به مردم می‌فرماید که همه انسان‌ها از یک گروه، امتی واحد و باهم برادر، برابر و هم‌نوع هستند ولی در مقابل این امر یک تفکر و یک رژیم ظالمانه زمین و خانه مردم دیگری را غصب می‌کند و می‌خواهد برای هم‌نوعان و هم‌کیشان خودش روی خون آن مظلومان خانه بسازد.

حجت‌الاسلام باقری ارومی اضافه کرد: مردم ما به خوبی این موضوع را ثابت کردند که برای مظلومان عالم یار و یاور هستند، چنان که امیرالمومنین (ع) در آخرین لحظه‌های عمر شریفشان به امام حسن (ع) و امام حسین (ع) وصیت کردند که در برابر ظالمان سرسخت و استوار و در برابر مظلوم یار و یاور باشند.

وی با قدردانی از حضور مردم در احیای شب‌های قدر و دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم عنوان کرد: برخلاف تبلیغاتی که دشمن در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی مبنی بر روی گردان شدن مردم از دین و مذهب منتشر می‌کنند، مشارکت گسترده در مراسم احیای شب‌های قدر و حضور در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه نشان از تقوا و دینداری مردم دارد.

امام‌جمعه آستارا گفت: امروز هم مناسبت روز جهانی قدس با راهپیمایی باشکوه و دشمن‌شکن مردم خوب ایران، مسلمانان سایر کشورها و آزادی‌خواهان کشورهای غیرمسلمان جهان رقم خورد و در برخی کشورهای دیگر هم روز یکشنبه که به عنوان تعطیلات رسمی هست، این مناسبت گرامی‌داشته خواهد شد.

وی افزود: پیام برگزاری باشکوه این مناسبت این است که پس از گذشت ۴۴ سال و در ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی فریاد مبارزه با صهیونیسم و استکبار جهانی همچنان از ملت ما و سایر آزادی‌خواهان جهان به گوش می‌رسد.

حجت‌الاسلام باقری ارومی همچنین با اشاره به مناسبت‌های هفته گذشته بیان کرد: ۲۱ فروردین سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ حضرت امام و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بود که یک مجموعه پر خیر و برکت با مسئولیت عمران، آبادانی و رسیدگی به محرومان به ویژه در روستاها است.

وی با قدردانی از فعالیت بنیاد مسکن آستارا در یک سال گذشته ابراز امیدواری کرد که در سال جدید در حجم وسیع‌تر و سطح بیشتری این خدمات به محرومان جامعه ارایه شود و مسائل کهنه‌ای که از سال‌های گذشته مانده نیز با تلاش بیشتر برطرف گردد.

امام‌جمعه آستارا در ادامه اظهار کرد: فردا ۲۶ فروردین هم بر اساس بیانیه وزارت کشور و بنابر اعلام قبلی فرماندهی انتظامی کشور طرح جدید مقابله با بدحجابی و گشت‌های مرتبط با موضوع حجاب و عفاف آغاز می‌شود.

وی افزود: اول از تلاش‌های نیروهای انتظامی شهرستان آستارا برای پیگیری برخی موارد مانند بی‌حرمتی نسبت به ماه مبارک رمضان از جمله در قالب روزه‌خواری و بعضی مسائل دیگر همچنین پلمب واحدها و اماکن متخلف و هنجارشکن قدردانی می‌شود.

حجت‌الاسلام باقری ارومی تصریح کرد: برای طرح جدیدی که از فردا آغاز می‌شود باید برخی ملاحظه‌ها مد نظر قرار بگیرد تا در جامعه دوقطبی باحجاب و بی‌حجاب ایجاد نشود، زیرا ایجاد چنین دوقطبی‌ها و اختلاف‌هایی خواسته‌های دشمنان در راستای تفرقه‌افکنی در جامعه است.

وی اضافه کرد: اگر در مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دو دستگی ایجاد شود، موجب بروز اختلاف می‌گردد که در نهایت دشمنان از این اختلاف‌ها سوءاستفاده می‌کنند؛ قرار است که با متخلفان و هنجارشکنان برخورد لازم و قانونی صورت بگیرد ولی باید مواظب ایجاد دوقطبی باشیم.

امام‌جمعه آستارا تاکید کرد: چنان‌که بارها رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند، برخی افرادی که شاید حجاب و پوشش ضعیفی داشته باشند را نباید با چوب ضدانقلابی و بی‌دینی بزنیم و تردشان بکنیم؛ زیرا آنها هم فرزندان همین ملت، اسلام و انقلاب هستند و به ارزش‌ها علاقه و تعلق خاطر دارند.

وی بیانات مقام معظم رهبری در مورد جهاد تبیین را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: باید در همین راستا ارزش، حرمت، اهمیت و جایگاه حجاب با برهان و دلیل برای بانوان تبیین و تشریح شود و به طور قطع اگر با زبان نیکو تذکر داده شود، افراد بسیاری توجیه می‌شوند و به یقین مراعات می‌کنند.

حجت‌الاسلام باقری ارومی گفت: خداوند در قرآن به پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند که با دشمنان با جدال احسن سخن بگوید، در حالی که این افراد دشمن نیستند؛ گزارش‌های بسیاری هم نشان می‌دهد که بسیاری از همین بانوان بدحجاب نسبت به تذکرهای محترمانه آمران به معروف و ناهیان از منکر احترام قایل می‌شوند و می‌پذیرند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به حل مساله حجاب و عفاف، بیان کرد: نباید فکر کنیم که این کار در چند ماه درست می‌شود، زیرا این مساله پیش از این بوده، الان هم هست و پس از این نیز خواهد بود اما باید مواجهه درست داشته باشیم که اختلافی و درگیری در کشور و جامعه ایجاد نشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha