اهانت به قرآن کریم نقشه صهیونیست‌ها جهت ایجاد اختلاف بین ادیان است

آستارا- ایرنا- امام‌جمعه آستارا اهانت دوباره به ساحت قرآن کریم از سوی عوامل فریب خورده در کشور سوئد را نقشه شوم صهیونیست‌ها برای ایجاد اختلاف بین ادیان و جوامع بشری دانست.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمدجواد باقری ارومی در خطبه‌های نمازجمعه در مصلی آستارا با اشاره به اهانت دوباره به ساحت قرآن کریم در کشور سوئد گفت: اهانت به مقدسات همه ادیان به ویژه کتاب آسمانی قرآن که نقطه اشتراک و وحدت ۲ میلیارد نفر مسلمان و مورد توجه میلیاردها انسان آزادی‌خواه در جهان می‌باشد، به شدت محکوم می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: شیطنت اماراتی‌ها و خطای روس‌ها در امضای بیانیه مشترک با ۶ کشور حوزه خلیج فارس و تایید وجود اختلاف بر سر جزایر سه‌گانه یک اشتباه بزرگ بود؛ تمامیت ارضی همه کشورها باید از سوی دیگر کشورها و به ویژه همسایگان به رسمیت شناخته شود و مورد احترام باشد.

امام‌جمعه آستارا با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی در حوزه بین‌المللی و نقش مهم انقلاب اسلامی در برقراری امنیت در منطقه افزود: جزایر سه‌گانه چیزی نیست و امروز حوزه نفوذ قدرت جمهوری اسلامی ایران از مرزهای دوره هخامنشی هم فراتر رفته است.

وی همچنین ضمن تسلیت ایام محرم و صفر، شناخت هدف قیام امام حسین (ع) و انتقال پیام نهضت عاشورا را از مهمترین وظیفه‌های علاقه‌مندان اهل بیت (ع) برشمرد و اظهار کرد: چنان که در قرآن به سرگذشت قوم‌های طغیانگر عاد و ثمود یا ظلم و جنایت فرعون اشاره شده است، در هر دوره‌ای حاکمان مستکبر و طاغوت‌های ظالم و فاسدی وجود دارند که مبارزه با آنان وظیفه و رسالت مومنان و اولیای الهی است.

حجت‌الاسلام باقری ارومی با تاکید بر اینکه هیچ دوره‌ای مانند امروز مستکبران از چنین امکاناتی برای ظلم برخوردار نبودند و ظالمترین طاغوت‌ها در دوران ما قرار دارند، اضافه کرد: شیطان هیچ‌گاه چنین زمینه‌هایی برای وسوسه و انحراف مردم در اختیار نداشت و از این رو مهمترین پیام نهضت عاشورا در روزگار ما مبارزه با استکبار، طاغوت، ظلم و فساد است.

وی با اشاره به مناسبت هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر، این فریضه‌های دینی را بزرگترین ابزار و وسیله برای اصلاح جامعه عنوان کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر در حقیقت همان اقدام‌های ایجابی و سلبی است که باید متوازن و متقارن با یکدیگر انجام بشود.

نمازگزاران آستارایی همچنین امروز، با برگزاری تجمع و سر دادن شعارهای ضداستکباری و ضدصهیونیستی، اقدام‌های اخیر در کشور سوئد مبنی بر اهانت به قرآن کریم و قرآن‌سوزی را محکوم کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha