مبارزه با صهیونیست به یُمن نامگذاری روز جهانی قدس، نظم جهانی گرفت

تهران- ایرنا- رئیس سازمان جهاد دانشگاهی، نامگذاری روز جهانی قدس از سوی امام راحل (ره) را ایده‌ای حکیمانه دانست و گفت: نامگذاری روز قدس یک نظم جهانی به‌خصوص در جامعه مسلمانان برای مبارزه با صهیونیست‌ها ایجاد کرد.

«حسن مسلمی نائینی» امروز جمعه در حاشیه راهپیمایی روزجهانی قدس در گفت‌وگو با ایرنا، در خصوص ضرورت حضور مردم در راهپیمایی روز قدس، با اشاره به حدیث پیامبر اکرم با مضمون "من اصبَحَ لایهتَمَّ بامورِ المسلمین فلیس بمسلم" اظهار کرد: به‌طور حتم همانطور که پیامبر (ص) فرموده‌اند "کسی که صبح کند و به امور مسلمانان اهتمام نورزد، مسلمان نیست" و امروز مبارزه با رژیم صهیونیستی یک وظیفه سنگین برای مسلمانان محسوب می‌شود.

وی افزود: این در شرایطی است که مردم فلسطین امروز به عنوان قطعه ای از سرزمین کشورهای اسلامی ندای یاری سرداده اند و یاری رسانی به آنها وظیفه همه مسلمانان عالم است.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی با بیان این‌که خوشبختانه جهان اسلام امروز به خوبی دریافته است که رژیم صهیونیستی یک رژیم خطرناک است، افزود: این در حالی است که امام راحل حتی از پیش از دوران پیروزی انقلاب اسلامی در خصوص نیات پلید این رژیم برای جامعه مسلمانان روشنگری کرده بودند.

وی ادامه داد: استکبار جهانی برای تأسیس رژیم جعلی اسرائیل تنها به غصب سرزمین فلسطین راضی نبود و آنها در مصوبات اولیه شکل‌گیری این رژیم نامشروع به وضوح اعلام کردند که قصد دارند از نیل تا فرات و به عبارتی چندین کشور مسلمان را به تصرف خود درآورند.

مسلمی نائینی با تأکید براینکه، ماه رمضان ماه معنویت و همچنین وحدت همه مسلمانان است و برای مسلمانان جهان از اهمیتی ویژه برخوردار است، گفت: نام گذاری قدس توسط امام راحل (ره) و پس از آن تدابیر مدبرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌طور حتم یک وحدت و نظم جهانی بخصوص در جامعه مسلمانان برای مبارزه با صهیونیست ها ایجاد کرد.

وی با اشاره به توطئه‌های استکبار جهانی در طول دهه‌های اخیر برای اختلاف‌افکنی بین جامعه مسلمانان، فلسطین را یک محور وحدت‌بخش در بین کشورهای اسلامی دانست و افزود: قطعاً با درایت رهبر معظم انقلاب پرچم مبارزه با استکبار و رژیم صهیونیستی تا نابودی این رژیم جعلی برافراشته خواهد ماند.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی در ادامه این نهاد را مولود انقلاب اسلامی خواند و یکی از اهداف اصلی این جهاد از ابتدای شکل گیری تاکنون را مبارزه با غرب و غربزدگی و همچنین مبارزه با صهیونیست دانست و افزود: جهاد در این خصوص همواره روشنگری‌هایی داشته است و درآینده نیز اهتمام ویژه‌ای برای تبیین و روشنگری بیشتر در بحث چرایی مبارزه با غرب برای جامعه به‌خصوص جوانان خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha