۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۱۷
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85082947
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

تامین هزار و ۵۰۰ هکتار زمین نهضت ملی مسکن در ملایر آرزویی که محقق شد

همدان- ایرنا- الحاق یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای اجرای پروژه عظیم نهضت ملی مسکن در ملایر، مصداق بارز اقدام جهادی است که با تلاش شبانه‌روزی مدیریت عالی این شهرستان به عنوان یکی از آرزوهای دیرینه ملایری‌ها محقق شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ ۲ برابر شدن وسعت شهر ملایر در قالب نهضت ملی مسکن از آن دست اتفاقات نادر است که با نگاه بلند دولت برای مردم ملایر رقم خورد.

طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات مهم و ارزشمندی است که دولت سیزدهم در کنار دیگر دستاوردهایش و به عنوان یکی از طرح‌های کلان کشور آغاز کرد تا با تحقق این هدف بلند، بارقه‌های امید برای اقشار بدون مسکن در دولت مردمی و انقلابی آیت‌الله رئیسی دوباره زنده شود و مردم طعم خوش خدمت را بچشند.

پیرو سیاست‌های ابلاغی دولت سیزدهم، شهرستان ملایر متفاوت از دوره‌های گذشته اجرای طرح نهضت ملی مسکن را دنبال می‌کند و با مدیریت و پیگیری‌های شبانه‌روزی عالی‌ترین مقام اجرایی این شهرستان، در تلاش است تا با یک کار کارشناسی و حساب‌شده در کنار توسعه مجتمع‌های مسکونی طبقاتی و آپارتمانی، توسعه افقی شهری را در قالب احداث خانه‌های ویلایی عملیاتی کند.

ماه‌ها کار و تلاش شبانه‌روزی و جهادی فرماندار ویژه ملایر و دیگر مدیران و دست‌اندرکاران و در راس آن استاندار همدان، امروز جواب داد و به جرات می‌توان گفت الحاق یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار به وسعت شهر ملایر در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، بهترین خبری است که بدون شک در آینده ملایر را در زمره کلان شهر ایران قرار داده و امکانات و ظرفیت‌های ویژه ملی را به این شهر سوق دهد.

تامین زمین نهضت ملی مسکن در ملایر آرزویی که دولت سیزدهم محقق کرد

این خبر البته از آن جهت شیرین‌تر و خاص‌تر است که با تدبیر مدیریت عالی این شهرستان، نهضت ملی مسکن به صورت خانه‌های ویلایی اجرایی و زمین رایگان قطعه‌بندی شده ۲۰۰ متری در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار می‌گیرد، اقدامی بی‌نظیر و الگویی موفق برای سایر شهرهای کشور است.

از زمان اعلام فراخوان اجرای طرح نضهت ملی مسکن، ۲۰ هزار نفر در شهرستان ملایر ثبت‌نام کردند که بیش از هفت هزار نفر واجد صلاحیت شدند و قرار است زمین رایگان و تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن برای احداث بیش از هفت هزار واحد مسکونی در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

در کنار این اقدام شاخص و بی‌نظیر، سال گذشته عملیات اجرایی ۵۰۲ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهر ملایر آغاز شد که برای اجرای این پروژه، اعتباری بالغ بر ۴۲۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد و در قالب ۱۳ بلوک هفت طبقه‌ای با اسکلت بتنی با زیربنای ۷۰ هزار مترمربع در شهرک ولیعصر(ع) بالای دریاچه کوثر در حال احداث است.

طبق گزارش بنیاد مسکن استان همدان؛ در سایتی که بالای دریاچه کوثر ملایر برای نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده، یک‌هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی احداث خواهد شد که در فاز نخست، عملیات اجرایی ۵۰۲ واحد آغاز شده و برای بیش از یک‌هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

برای به نتیجه رسیدن طرح نهضت ملی مسکن فرماندار ویژه ملایر از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است، نمونه بارز آن بازدید روز جمعه استاندار همدان از اراضی الحاقی و سایت نهضت ملی مسکن آن هم در روز تعطیل و پس از راهپیمایی روز جهانی قدس بود که انگیزه را برای سرعت بخشیدن در روند اجرایی این پروژه عظیم عمرانی دوچندان می‌کند.

در این رابطه استاندار همدان در بازدید از اراضی الحاقی و سایت نهضت ملی مسکن در ملایر، از تامین زمین برای اجرای این طرح ملی در شهر ملایر ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: این طرح به خوبی در حال اجراست و باید روند قانونی آن برای شروع عملیات اجرایی طی شود.

"علیرضا قاسمی‌فرزاد" افزود: قرار است قطعات ویلایی در قالب زمین‌های رایگان به متقاضیان ملایری واجد شرایط ملایری اعطا شود، قطعات ویلایی با سرانه‌های خوب که می‌تواند تمامی امکانات را در خود داشته باشد.

وی تاکید کرد: باید تمامی زیرساخت‌های لازم در این طرح پیش‌بینی و امکاناتی همچون بیمارستان، مراکز آموزشی، فرهنگی، ورزشی و بهداشتی و فضایی برای دانشگاه و توسعه آینده شهری در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: معابر و خیابان‌ها در طرح نهضت ملی مسکن ملایر باید به گونه‌ای طراحی شود که مردم با کمترین هزینه مایحتاج خود را تامین کنند و تمامی امکانات در دسترس آنها باشد.

استاندار همدان به مسئولان ملایر و دست‌اندرکاران اجرای طرح نهضت ملی مسکن تصریح کرد: از اساتید مجرب معماری و شهرسازی و شرکت‌هایی با فناوری بالا برای این طرح متناسب با معماری ایرانی اسلامی با جذابیت بالا استفاده شود.

قاسمی‌فرزاد یادآور شد: به تازگی ۱۴۰ هکتار زمین برای ساخت حدود ۱۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهر همدان تامین شد.

تامین زمین نهضت ملی مسکن در ملایر آرزویی که دولت سیزدهم محقق کرد

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر نیز گفت: یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی روستاهای گلدره و سالارآباد برای الحاق به شهر ملایر برای اجرای پروژه نهضت ملی مسکن مصوب شد.

"سلمان اسماعیلی" با بیان اینکه این اقدام با همکاری خوب مردم این ۲ روستا در حال پیشروی است، تاکید کرد: ما نسبت به همه مردم و هم مالکان فعلی زمین‌ها تعهد داریم و در تلاش هستیم که حق آنها را به شکل حداکثری محقق کنیم.

وی با اشاره به اینکه با الحاق این محدوده به شهر ملایر، یک اتفاق تاریخی برای ملایر رقم خواهد خورد و ۷۰ درصد شهر فعلی ملایر، به وسعت شهر اضافه می‌شود.

فرماندار ویژه ملایر گفت: این الحاق به معنای توسعه رفاه، فضای بیشتر برای کار کردن، آرامش و توسعه شهرستان، فرصت بیشتر برای اشتغال و فعالیت‌های مختلف اجتماعی جوانان است.

اسماعیلی تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن را هدیه بزرگ دولت سیزدهم به مردم ملایر عنوان کرد و افزود: این منطقه یک محدود بسیار خوب است که با دسترسی‌های خوب طراحی شده و در حال طراحی نقشه‌های شهرسازی پیشرفته و مدرن با زیرساخت‌های کامل هستیم که این اتفاق در ماه‌های آینده رقم می‌خورد.

تامین زمین نهضت ملی مسکن در ملایر آرزویی که دولت سیزدهم محقق کرد

واگذاری قطعات ۲۰۰ متری به متقاضیان واجد شرایط

وی یادآور شد: در تلاش هستیم سایت را دوباره بازگشایی کنیم تا هر ملایری که فرم (ج) آن سبز و واجد شرایط باشد، ثبت‌نام و زمین‌هایی در قطعات ۲۰۰ متری به صورت رایگان در اختیار آنها قرار گیرد و با دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی، خودشان شروع به ساخت کنند.

معاون استاندار همدان تاکید کرد: بدون شک ملایر ۱۴۰۳ پیشرفته‌تر و بهتر از ملایر امروز خواهد بود.

اسماعیلی ادامه داد: ۴۱۷ هکتار از اراضی روستای گلدره برای نهضت ملی مسکن تامین و با همه مالکان توافق انجام شده و تملک پلاک گلدره تمام شده است.

وی گفت: پلاک روستای سالارآباد نیز که خالی از سکنه است، تعیین تکلیف و حدود ۸۶۰ هکتار است که ۳۰۰ هکتار آن توافق شد و در مجموع در این ۲ پلاک، هزار و ۵۰۰ هکتار برای نهضت ملی مسکن ملایر تامین شد.

فرماندار ویژه ملایر بیان کرد: این محدوده سه راه دسترسی دارد که راه دسترسی اصلی، این منطقه را به شمال ملایر وصل می‌کند و از مجموعه کوه گرمه معبر جدیدی زده می‌شود با بهترین راه دسترسی که یک ملایر جدید را خواهیم داشت.

اسماعیلی گفت: از هفته آینده فراخوان صادر می‌شود تا با دریافت نظرها، ایده‌ها و الگوهای حوزه و دانشگاه، یک شهر ایرانی اسلامی طراحی و اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه این پروژه در کل تاریخ ملایر بی‌نظیر است، افزود: در بین شهرهای ایران و شهرستان‌هایی در تراز ملایر، اضافه شدن این وسعت حتی در حد مطالعه هم انجام نشده و دنبال این هستیم یک محل خوبی با کیفیت مناسب برای مردم ایجاد کنیم.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه ما در اجرای نهضت ملی مسکن به دنبال آپارتمان‌سازی در شهر ملایر نبودیم، اظهار داشت: هدف ما ایجاد محلی جدید با بهترین امکانات برای شهروندان ملایری است و به سرعت که تملک انجام و مسیر قانونی طی شود، زمین‌ها قطعه‌بندی و آماده تحویل است.

به گزارش ایرنا؛ وسعت کنونی شهر ملایر ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha