سایه مرگ کرونا بر سر ۴۹ بیمار مبتلا در فارس

شیراز-ایرنا- زندگی زیر سایه کرونا‎ همچنان ادامه دارد و براساس آخرین آمار، ۴۹ بیمار کرونایی با وضعیت وخیم در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های فارس بستری هستند.

بیش از یک ماه است که از پدیدار شدن موج جدید کرونا در استان فارس می‌گذرد. پیک تازه این بیماری از روزهای تعطیل نوروز آغاز شد و هنوز هم ادامه دارد. گویا قرار نیست سایه سیاه کرونا از سر مردم فارس کم شود؛ بیماری که نه تنها سلامتی انسانها را تهدید می‌کند، بلکه تغییرات بسیاری در سبک زندگی آنها به وجود آورده است.

در حال حاضر با افزایش مراجعه به مراکز درمانی روبرو هستیم و بر اساس اعلام وزارت بهداشت، هنوز هم افراد بسیاری به این بیماری مبتلا و در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌ها بستری می‌شوند و کرونا در ایران همچنان جان مبتلایان را می‌گیرد.

کرونا در فارس همچنان می‌تازد

امروز در استان فارس آماری از مرگ و میر ناشی از این بیماری گزارش نشده است اما آمار تعداد مبتلایان و افراد بستری در بیمارستان‌های استان حاکی از آن است که اسب زین کرده کرونا در شهرستان‌های مختلف فارس به ویژه شیراز می‌تازد.

سایه مرگ کرونا بر سر ۴۹ بیمار مبتلا در فارس

شناسایی ۶۶۴ هزار و ۳۰۳ بیمار مبتلا به کرونا در فارس

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز هم طی اطلاعیه ای به آخرین وضعیت کرونا در استان فارس از ابتدای شیوع تا روز شنبه ۲۶ فروردین ماه اشاره و اعلام کرده است: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۲ میلیون و ۲۷۴ هزار و ۵۰ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۶۴ هزار و ۳۰۳ بیمار مثبت شناسایی شده است.

در این اطلاعیه آمده است: از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۸۴۲ هزار و ۳۱۱ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۴ هزار و ۹۴۵ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۴۳۱ هزار و ۷۳۹ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۹ هزار و ۳۵۸ بیمار مثبت شناسایی شده است.

۲۸ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته

با بستری ۲۸ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۲۲۲ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۴۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

بر اساس این گزارش در ۲۴ ساعت گذشته، مورد جدید فوتی ناشی از کووید۱۹ در فارس گزارش نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت هزار و ۱۹۴ نفر است.

سایه مرگ کرونا بر سر ۴۹ بیمار مبتلا در فارس

آمار بهبود یافتگان

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۵ هزار و ۹۰۴ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

بنا بر این اطلاعیه در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۹۰ هزار و ۱۶۹ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۵ هزار و ۳۶۰ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۲ هزار و ۳۹۱ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۶ هزار و ۱۹۰ دُز نوبت سوم و ۱۳۶ هزار و ۲۲۸ دُز یادآور واکسن بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha