۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۵۳
کد خبر: 85083621
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۴۲ درصد مخازن سدهای لرستان پر است

۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۵۳
کد خبر: 85083621
۴۲ درصد مخازن سدهای لرستان پر است

خرم‌آباد - ایرنا - معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: ۴۲ درصد مخازن سدهای مروک، ایوشان، تنگ هاله، خان آباد، کزنار و حوضیان با حجم کل ۲۰۸ میلیون مترمکعب پر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا احمد گودرزی روز شنبه در نشست شورای منابع آب و رعایت الگوی کشت استان اظهار کرد: دبی رودخانه های استان به طور متوسط در نیمه فروردین ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته حدود ۴۲۱ درصد افزایش و نسبت به فروردین ماه طول دوره آماری بلندمدت حدود ۴۶ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: متوسط سطح آب های زیرزمینی محدوده بیلان آب استان در اسفند ماه ۱۴۰۱ نسبت به اسفند ماه سال قبل از آن حدود ۲ متر افت داشته که معادل حجمی حدود ۱۱۳.۷ میلیمتر مکعب می باشد و حدود ۲۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: از این حجم افت حدود ۴۸ میلیون متر مکعب مربوط به حوضه کرخه و بیشترین تغییرات افت در حوضه آبریز کرخه مربوط به دشت الشتر با حدود ۲.۶ متر افت و کسری مخزن حدود ۱۶.۱ میلیون متر مکعب در اسفندماه سال ۱۴۰۱ نسبت به اسفند ماه ۱۴۰۰ می باشد.

گودرزی گفت: حدود ۶۶ میلیون مترمکعب نیز مربوط به حوضه کارون بزرگ می باشد که بیشترین تغییرات در این حوزه در دشت اشترینان با ۳.۵ متر سطح افت بوده است.

وی اظهار کرد: دبی چشمه های انتخابی استان در اسفند ماه ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ حدود ۷۶ درصد افزایش و نسبت به بلند مدت ۱۳ درصد کاهش داشته به نحوی که دبی چشمه های انتخابی حوضه کرخه نسبت به اسفند ۱۴۰۰ حدود ۱۰۳ درصد افزایش و نسبت به بلند مدت ۱۹ درصد کاهش داشته است ‌.

گودرزی افزود: دبی چشمه های انتخابی حوضه کارون بزرگ در لرستان نیز اسفندماه ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن ۱۴ درصد و نسبت به بلند مدت ۲ درصد افزایش نشان داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha