۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۵۱
کد خبر: 85083401
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همراهی مردم لرستان از بروز خسارات سیل جلوگیری کرد

خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: همراهی مردم استان و توجه به هشدارهای ستاد بحران در کنار مدیریت صحیح، موجب جلوگیری از بروز میزان بالای خسارات ناشی از سیل در هفته گذشته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا فرهاد زیویار روز شنبه در نشست شورای منابع آب و رعایت الگوی کشت استان، بارش های امسال را بسیار قابل قبول توصیف کرد و اظهار داشت: هیچ شهرستانی کمتر از ۳۰۰ میلیمتر بارش نداشته، بارندگی هشت شهرستان بیش از ۴۰۰ میلیمتر گزارش شده و در برخی نقاط هم از آمار بلند مدت عبور کرده‌ است.

وی گفت: هرچند خشکسالی و استفاده نادرست از منابع آب طی سال‌های گذشته، جبران نمی‌شود اما این میزان بارندگی می‌تواند بسیاری از کمبودها را برطرف کند.

وی اضافه کرد: عدم خسارت سیل با وجود حجم بارندگی بالا در روزهای گذشته، حاصل تلاش دستگاه های متولی بود به نحوی که خسارات جانی و همچنین خسارت مالی آنچنانی در پی نداشت از طرفی همراهی مردم برای دور ماندن از کنار رودخانه و توجه به هشدارهای ستاد بحران نیز قابل تقدیر است.

زیویار با اشاره به اینکه حجم وسیعی از آب وارد استان شده است گفت: لرستان به ظاهر دارای منابع آبی مناسب است اما بسیاری از این منابع از استان خارج می‌شود و باتوجه به مقدار محدود منابع آبی، استفاده بهینه باید در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین تجهیز چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند را ضروری دانست و تصریح کرد: الگوی کشت منظم در لرستان موجب تعادل خواهد شد و باید از هرگونه اقدام خلاف قانون جلوگیری شود که در این راستا ۹۰ تا ۱۲۰ درصد تعهدات الگوی کشت در استان عملی شده است.

وی افزود: کشت دانه‌های روغنی در لرستان چهار برابر افزایش یافته است همچنین بی‌توجهی و غفلت در کشت باید گوشزد و مانع خسارات به بخش کشاورزی شود.

بارندگی های اواخر هفته گذشته حدود ۳۶ ساعت در لرستان تداوم داشت و در مناطقی به صورت نقطه ای تا ۱۶۰ میلیمتر محاسبه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha