۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۹:۰۴
کد خبرنگار: 1013
کد خبر: 85083773
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهردار کرج : ساماندهی پسماندهای البرز نیازمند تامین اعتبار ملی است

کرج- ایرنا- شهردار کرج با اشاره به دفن بخش عمده زباله های البرز در منطقه حلقه دره این استان اعلام کرد: ساماندهی پسماندهای حلقه دره و توسعه کارخانه کمپوست آن به تامین اعتبار ملی نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، مهرداد کیانی روز شنبه به خبرنگاران گفت: هر چند در ماه های اخیر اقدامات خوبی برای راه اندازی بخش های مختلف کارخانه کمپوست حلقه دره و ساماندهی پسماندها توسط شهرداری کرج انجام شده است اما برای کاهش آثار زیست محیطی زباله ها بودجه ای فراتر از منابع استانی نیاز است.

وی ادامه داد: تلاش ها بر این است تا هر چه سریع مرکز دفن و بازیافت پسماندهای البرز به امکانات و تجهیزات جدید مجهز شود.

کیانی گفت : مدیریت شهری کرج در کنار ساماندهی وضعیت مرکز دفن زباله های استان البرز درصدد ارتقای وضعیت بهداشت عمومی در سطح کلانشهر کرج است.

وی اظهار کرد: برنامه ریزی مجموعه مدیریت شهری کرج در گام نخست بر کاهش تولید زباله و تفکیک پسماندها از مبدا است.

شهردار کرج گفت : طرح های مختلفی مانند راه انداری تصفیه مکانیکی، سیستم دفن پسماندها، تولید بیوگاز، بازیافت و مدیریت شیرابه ها طی ماه های اخیر در حلقه دره البرز اجرا شده است.

کیانی گفت: این اقدامات توانسته تا حدود زیادی از معضل انباشت زباله‌ها در کرج بکاهد اما نیاز است که با تخصیص بودجه کشوری و ملی نسبت به گسترش و بهبود عملکرد مجموعه کارخانه کمپوست و محل تفکیک زباله حلقه دره اقدام شود.

وی تاکید کرد: بهبود وضعیت زیست محیطی منطقه حلقه دره استان البرز به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است که انتظار حمایت دولت را در این زمینه داریم.

روزانه بیش از یک هزارو۳۰۰ تن زباله استان البرز به منطقه حلقه دره انتقال می یابد که حدود ۷۰۰ تن آن مربوط به کلانشهر کرج است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha