میراث فرهنگی تکلیف واگذاری ۲۸ خانه تاریخی شیراز به برادران دلیر را مشخص کند

شیراز-ایرنا- معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استاندار فارس با بیان اینکه تاکنون تکلیف ۲۸ خانه میراثی واگذار شده بافت تاریخی شیراز به برادران دلیر روشن نشده است، از اداره‌کل میراث فرهنگی خواست برای تعیین سرنوشت این خانه ها که نقش موثری در احیای محیط بافت تاریخی دارند اقدام و نتیجه را به اطلاع مردم برساند.

به گزارش شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، محمد فرخزاده با اشاره به اینکه قرارداد واگذاری این خانه‌های میراثی در آذرماه سال ۱۳۹۹ بسته شده است، عنوان کرد: با گذشت چند سال از انعقاد این قرارداد شاهد اقدام خاصی در زمینه خانه های واگذار شده نبوده‌ایم.

معاون استاندار فارس یادآور شد: ضرورت افزایش جاذبه ها در بافت تاریخی در قالب موزه، مراکز اقامتی، کارگاه های صنایع دستی، نمایشگاه ها ، مراکز ارایه خدمات به ساکنان، زائرسراها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی تاکید کرد: بهترین خانه ها و آثار تاریخی بافت در کنار برخی بناهای محدود ارزشمند دیگر در این ۲۸ خانه خلاصه شده است که چند سال گذشته حتی یک اثر از این آثار به چرخه گردشگری و زیارت استان اضافه نگردیده است.

میراث فرهنگی تکلیف واگذاری ۲۸ خانه تاریخی شیراز به برادران دلیر را مشخص کند

فرخزاده با بیان اینکه براساس قرارداد منعقد شده خانه ها باید پس از بازسازی و تغییرکاربری برای خدمت رسانی به عنوان اقامتگاه، هتل سنتی،‌ موزه و... در اختیار عموم قرار گیرد، گفت: بر اساس شنیده ها، گزارشات و اخبار واصله از ۲۸ خانه تاریخی واگذار شده ۱۷ تا ۱۸ مورد تنها اقدامات مطالعاتی ، ۱۰ تا ۱۱ مورد آواربرداری و حفاظت درحد کشیدن پلاستیک و سه یا چهار مورد مرمت جزیی برای جلوگیری از ریزش صورت گرفته است.

معاون استاندار فارس تاکید کرد: اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری به عنوان متولی ساماندهی بافت تاریخی و همچنین نهادی که این ۲۸ خانه را واگذار کرده است باید در اسرع وقت تعیین تکلیف کرده و نتیجه را به مردم شریف شیراز و مجاوران حرم های مطهر اعلام کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha