بهره‌برداری از ۱۶ سامانه مخابرات برای رضایت مشترکان تلفن ثابت

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: شرکت مخابرات از ۱۶ سامانه در جهت افزایش رضایت مشترکان تلفن ثابت بهره‌برداری کرد.

به گزارش ایرنا، «مجید سلطانی» روز شنبه در آئین بهره‌برداری از سامانه‌های فناوری اطلاعات افزود: شرکت مخابرات ایران یک شرکت مهم و بزرگ در زمینه خدمات‌رسانی به مردم است و مردم به شدت به خدماتی که ارائه می‌دهد نیاز دارند.

وی افزود: ارائه خدمت بیشتر، بهتر، سریع تر، کامل تر و بی‌نقص‌تر مستلزم تحولاتی است که ما آن را در ۲ بخش تحول بیرونی و تحول درونی آغاز کردیم.

مدیرعامل شرکت ملی مخابرات ایران ادامه داد: تحول بیرونی که شامل تغییر نگاه مسئولان، سیاستگذارن، نمایندگان مجلس و همه تصمیم‌گیران در رشد و بالندگی صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور می‌شود. در این بخش به توفیقاتی هم دست پیدا کردیم ولی هنوز هم باید پیگیری‌هایی را انجام دهیم.

سلطانی درباره تحول دورنی شرکت مخابرات گفت: این تحول ابعاد مختلفی دارد. در بعد فنی، شبکه، منابع انسانی، معاونت تجاری مدنظر است و بعد مهم دیگر تحول درونی مخابرات، توسعه فناوری اطلاعات به دو منظور است. یک تسهیل‌گری در ارائه خدمات به مردم و دوم بهره‌برداری از فناوری اطلاعات برای توسعه کسب و کار است.

وی درباره افتتاح سامانه‌های مختلف توسط این سازمان گفت:‌ سامانه‌هایی که امروز افتتاح شد حاصل کاری است که از حدود ۳ تا ۴ سال پیش شروع شده و ما سعی کردیم با برنامه‌ریزی، هدایت و راهبردهایی که هیئت مدیره در شرکت مخابرات داشتند به این کار سرعت بدهیم.

سلطانی درباره سامانه‌های مستقر گفت: استقرار سامانه‌های توسعه داده شده مستلزم همکاری و همگامی همه مدیران در سطح شرکت مخابرات ایران است و از همینجا اعلام می‌کنم که باید به صورت شبانه‌روزی کمک شود تا سامانه‌ها در شرکت استقرار کامل پیدا کنند و اثرشان را در رضایت مشتریان ببینیم. هرچه این همکاری و این همگامی در استقرار این سامانه‌ها سریعتر و با قوت‌تر باشد اثربخشی آن را در رضایت مشتریان خواهیم دید.

مدیرعامل شرکت مخابرات تصریح کرد:‌نمودارها، امار و ارقامی که به صورت هفتگی توسط سامانه‌ها رصد می‌شود نشان می‌دهد که تعداد شکایت‌ها و زمان رفع خرابی‌های تلفن در حال کاهش است. از طرف دیگر سرعت عمل در رفع خرابی در حال افزایش است و در نهایت به سمت این می‌رویم که پله پله رضایت مشتریان را بهتر جلب کنیم.

سلطانی تاکید کرد: تحول در فناوری اطلاعات مستلزم دو کار بزرگ است. بخش نخست سرمایه‌گذاری در بخش فناوری اطلاعات است که ما در شرکت مخابرات در این بخش سرمایه‌گذاری مناسبی انجام نداده‌ایم و باید میزان و مقدار سرمایه‌گذاری را افزایش دهیم تا نتیجه بهتری بگیریم. یکی از بحث‌های مهم در موضوع فناوری اطلاعات که شاید یک مقدار هم در مجموعه‌های ما مورد غفلت واقع شده بحث منابع انسانی است که باید با دقت بیشتری به موضوعات مربوط به آن‌ها پرداخت.

در ادامه این مراسم، معاون فناوری شرکت مخابرات گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته در این شرکت، در سال ۱۴۰۲ با توان مضاعف برنامه‌ها و اقدامات فناوری اطلاعات را پیگیری خواهیم کرد. بودجه فناوری اطلاعات مخابرات به اندازه ۲ برابر افزایش پیدا کرده و برای تحقق آن نیازمند همت هیات مدیره است.

«میثم سید صالحین» تاکید کرد: جبران عقب ماندگی در زیر ساخت‌های فناوری، معماری جدید فناوری اطلاعات در لایه‌های مختلف، تحول درونی فناوری از ساختار اداری پیمانکار محور به ایفای نقش مدیریت چرخه عمر خدمات از جمله تغییراتی است که قرار است در سال جاری در راهبردها و سیاست‌های کلان فناوری اطلاعات صورت گیرد.

وی درباره سامانه‌هایی که سال ۱۴۰۱ در شرکت مخابرات توسعه یافته و در این مراسم افتتاح شد، گفت: سامانه نخست «صمصام» (صدور متمرکز صورت تحساب آبی مخابرات ایران) است که برای حوزه تجاری مخابرات در تهران به بهره‌برداری رسیده و دستاوردهای بسیار متعددی برای ما داشته است. اکنون برای ۳۱ خدمتی که از سوی شرکت مخابرات ارائه می‌شود، ظرف مدت چند ثانیه، قبض صادر می‌شود.

معاون فناوری شرکت مخابرات تاکید کرد:‌ سامانه دیگر «کاروان» است که مدیریت مشتریان را برعهده دارد. «کارا» دیگر سامانه‌ای مخابرات برای مدیریت نیروی انسانی است.

سیدصالحی افزود: سامانه‌های بازار (سامانه جامع خرید تدارکات تو پشتیبانه زنجیزه تامین محلی)، گیتا(سامانه طراحی شبکه مخابرات ایران)، رسا (سامانه مدیریت عملیات شبکه صورت متمرکز کشوری) و... از دیگر سامانه‌هایی بود که امروز شرکت مخابرات ایران آن‌ها را افتتاح کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha