آیین دومین همایش هنرهای نمایشی و علوی استان مرکزی آغاز شد+ فیلم

اراک - ایرنا - آیین دومین همایش هنرهای نمایشی و آیینی علوی، از جمله شبیه خوانی، نقالی و نمایش‌های سنتی استان مرکزی شامگاه شنبه با حضور مسئولان فرهنگی این استان در فرهنگسرای آیینه اراک آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در حاشیه این آیین در گفت و گو با ایرنا، افزود: این همایش با حضور نقالان و شبیه‌خوانان شهرستان‌های مختلف این استان تا ۳۱ فروردین ماه جاری ادامه دارد.

وی ادامه داد: برنامه‌های این همایش از ساعت ۱۷ هر روز آغاز و تا ساعت ۲۳ ادامه دارد و در هر شب یک نقال و ۲ گروه شبیه‌خوانی به اجرای برنامه می‌پردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور پیشکسوتان تعزیه و نقالی استان، گشایش نمایشگاه اقلام شبیه‌خوانی از مهمترین برنامه‌های جنبی این نمایشگاه است.

دستیار و مشاور استاندار مرکزی در امور تحول نیز در این آیین گفت: برگزاری هنرهای نمایشی و آیینی تاثیر به سزایی برای پیشبرد اهداف شیعی و برای تبلیغ معارف و فضایل دینی دارد و در جامعه از آن برای نهادینه کردن فرهنگ علوی می‌توان بهره‌گیری لازم را داشت.

«امین جلال‌منش» با اشاره به اهمیت موضوع نمایش‌های آیینی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، هنرهای نمایشی را ابزاری برای بیان مفاهیم حقیقی اسلام دانسته و خواستار ارایه رساترین سخن‌ها با زبان این هنر شدند.

دستیار و مشاور استاندار در امور تحول گفت: شایسته است مسئولان حوزه اجرایی ذیربط، موضوع ایجاد فرهنگسرایی متناسب با طراحی مناسب را در اراک در دستور کار ویژه قرار دهند و یا از سازه‌های تاریخی موجود در اراک در این راستا بهره‌گیری کنند.

برگزاری این هنرهای نمایشی و آیینی تا ۳۱ فروردین ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha