۵۰۰ واحد مسکن روستایی خراسان شمالی افتتاح شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی با ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار همزمان با دهه حساب ۱۰۰ امام (ره)( ۲۱ تا ۳۱ فروردین ماه جاری) در این استان افتتاح شد.

هادی زارعی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این واحدهای مسکونی با استفاده از تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی احداث شد و با افتتاح آن یکهزار و ۵۰۰ خانوار از مزایای منزل مقاوم و مستحکم بهره مند شدند.

وی افزود: اکنون ۵۸ درصد از منازل روستاییان استان مقاوم سازی شده و خراسان شمالی در این شاخص ۶ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: سقف تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی برای هر واحد مسکونی ۲ میلیارد ریال است که این منابع تسهیلاتی با نرخ پنج درصد در اختیار قرار می گیرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به افتتاح پروژه زیرسازی، روسازی و آسفالت در هفت روستای خراسان شمالی گفت: روستاهای ینگه قلعه در بجنورد، چلو در شیروان، روستای بام در شهرستان اسفراین، روستای قلعه خان در مانه و سملقان، روستای کرکی در گرمه و روستاهای روستای مفرنقاه و رشوانلو در شهرستان فاروج شامل این طرح ها می شوند.

۵۰۰ واحد مسکن روستایی خراسان شمالی افتتاح شد

آغاز اجرای ۱۱۴ واحد مسکن دولتی در قاضی

زارعی دربخش دیگر سخنان خود با اشاره به کلنگ زنی پروژه ۱۱۴ واحدی نهضت ملی مسکن شهر قاضی شهرستان مانه و سملقان گفت: به مناسبت سالروز تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پروژه ۱۱۴ واحدی طرح نهضت ملی مسکن در شهر قاضی وارد مرحله اجرایی شد.

وی گفت: برای ایجاد شهرک قاضی یا شهرک آفرینش بیش از ۱۲ هزار متر مربع زمین تامین شده و این زمین شامل ۵۷ قطعه است که در قالب ۵۷ قطعه ۲۱۵ متری برای احداث واحدهای ۲ طبقه در اختیار قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: در شهر قاضی تاکنون ۱۷۴ نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کره ادند که درخواست ۹۱ نفر تایید شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۲۱ تا ۳۱ فروردین ماه به نام دهه کمک به حساب ۱۰۰ امام (ره) نامگذاری شده است.

حساب ۱۰۰ امام (ره) منشایی برای حل مشکل مسکن محرومان محسوب می شود و از زمان افتتاح این حساب در تاریخ ۲۱ فروردین ماه سال ۵۸ توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی تاکنون نقش بسزایی برای برطرف ساختن این معضل داشته است.

خراسان شمالی بایک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha