هواشناسی کرمانشاه: شرایط پایدار هوا تا روز پنجشنبه تداوم دارد

کرمانشاه - ایرنا - رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: شرایط پایدار حاکم برای هوای منطقه، تا اواخر هفته ادامه دارد.

«سعید قاسمی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده های هواشناسی، این جو پایدار حاکم در منطقه با روندی رو به تقویت، تا روز پنجشنبه ادامه می یابد.

وی افزود: این شرایط، به استثنای افزایش تدریجی دمای هوا، در بعضی ساعات رشد ابر و وزش باد (غالباً ملایم) پدیده قابل ذکر دیگری برای سطح استان در پی نخواهد داشت.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه ادامه داد: به دنبال این وضعیت، عبور موجی ناپایدار در روز جمعه، ضمن کاهش نسبی دمای روزانه، بارش هایی نیز، غالباً به شکل رگبارهای بهاری، برای سطح استان به همراه خواهد داشت.

قاسمی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته کوزران با یک درجه زیر صفر سردترین و خسروی با ۲۱ درجه بالای صفر گرمترین مناطق استان بودند.

وی ادامه داد: در همین مدت دمای هوای در کرمانشاه نیز بین ۲ و ۱۵ درجه بالای صفر در نوسان بود.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر در سطح استان ۱۲ ایستگاه سینوپتیک، یک ایستگاه فرودگاهی و جوبالا، ۱۲ ایستگاه خودکار، یک ایستگاه تحقیقات کشاورزی، ۹۲ ایستگاه باران سنجی، چهار ایستگاه اقلیم شناسی، یک ایستگاه رادار هواشناسی، ۱۶ ایستگاه تبخیر سنجی و ۱۰ تشعشع سنجی دیجیتال در حال فعالیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha