۲۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۰۲
کد خبرنگار: 754
کد خبر: 85084318
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

چاپ مقاله‌ عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت در مجله معتبر بین‌المللی

تهران- ایرنا- مقاله‌ عضو هیات علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت در مجله معتبر بین المللی "Renewable and Sustainable Energy Reviews" در سال ۲۰۲۳ به چاپ رسید.

به گزارش روز یکشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه علم و صنعت، دکتر کاکایی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی خودرو موفق به انتشار و چاپ مقاله‌ای در سال ۲۰۲۳ تحت عنوان «ترکیب پیل‌های سوختی اکسید جامد با موتورهای احتراقی داخلی برای سیستم های محرکه و تولید توان: مروری» در ژورنال بین المللی Renewable and Sustainable Energy Reviews شد.

این مقاله تحت عنوان Hybridizing solid oxide fuel cells with internal combustion engines for power and propulsion systems: A review» در مجله Renewable and Sustainable Energy Reviews با ضریب تاثیر ۱۶.۷۹۹ منتشر شده است.

این مجله توسط انتشارات الزویر (Elsevier) منتشر می‌شود. هدف این مجله به اشتراک گذاشتن مشکلات، راه‌حل‌ها، ایده‌ها و فن‌آوری‌های جدید برای حمایت از توسعه پایدار، گذار به آینده کم کربن و دستیابی به اهداف آلاینده ها است که توسط کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغییر آب و هوا تعیین شده است.

رسیدن به اهداف تعیین شده برای حداقل رساندن آلاینده های کربنی تا سال ۲۰۵۰، باعث افزایش تقاضا برای توسعه سیستم های تبدیل انرژی جدید با بازده بالا و آلاینده های بسیار کم برای هر دو کاربرد پیشران و توان شده است. بین فناوری های موجود، به دلیل بازده الکتریکی بالا (بالای ۶۰ درصد، انعطاف پذیری در سوخت مورد استفاده، آلاینده کم و حرارت اتلافی با ارزش، پیل‌های سوختی اکسید جامد توجه زیادی را به خود و به خصوص برای کاربردهای سیستم‌های توانی و محرکه جذب کرده است.

عملکرد در دمای بالای پیل‌های سوختی اکسید جامد موجب شده است به عنوان کاندید مناسبی برای ترکیب با یک سیستم تولید توان دیگر همچون موتور احتراق داخلی شود و این کار موجب استفاده از سوخت باقی مانده از سمت آند پیل سوختی اکسید جامد؛ کاهش ناکارایی پدیده احتراق در موتور و افزایش بازیافت حرارتی می‌شود.

این مقاله به مطالعه پژوهش های انجام شده در زمینه سیستم‌های ترکییی پیل سوختی اکسید جامد و موتور احتراق داخلی با در نظر گرفتن آرایش های مختلف پرداخته است.

سیستم ترکیبی برتری هایی نسبت به موتورهای مرسوم و پیل های سوختی اکسید جامد مورد استفاده در تولید توان ایستا و کاربردهای با کاربری سنگین (هم چون سیستم‌های محرکه دریایی و لوکوموتیو) دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha