۲۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۴۳
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85084584
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

درآمد موقوفه‌های زنجان ۵۰ درصد افزایش یافت

۲۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۴۳
کد خبر: 85084584
درآمد موقوفه‌های زنجان ۵۰ درصد افزایش یافت

زنجان - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان زنجان از افزایش ۵۰ درصدی درآمد موقوفه‌ها و اماکن متبرکه استان در سال گذشته خبر داد و گفت: گفت: از مجموع ۵۶ میلیارد تومان درآمد، بیش از ۴۶ میلیارد تومان آن از محل موقوفه‌ها و حدود ۱۰ میلیارد تومان نیز مربوط به نذورات امامزادگان و بقاع متبرکه بود.

حجت الاسلام سید موسی موسوی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۸ میلیارد تومان ازین درآمدها صرف اجرای نیات مختلف واقفان مثل کمک های نقدی و غیرنقدی و اهدای سبدکالا، پرداخت هزینه های دارو و درمان نیازمندان، تامین اقلام آموزشی و هزینه های تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان نیازمند، حمایت و مساعدت در تامین هزینه ازدواج و تامین جهیزیه جوانان و همچنین برگزاری مراسم عزاداری و اطعام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شد.

وی با بیان اینکه اوقاف در مرحله اول موظف به حفظ و حراست از موقوفات و در مرحله دوم اجرای نیات خیر واقفان با حفظ امانت کامل است، اظهار کرد: مابقی درآمدها نیز صرف هزینه های حفظ و نگهداری، سرمایه گذاری و ارتقای موقوفات و بقاع متبرکه شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان زنجان گفت: سال گذشته مردم استان ۱۵ وقف جدید با نیت های مذهبی و درمانی و مساعدت به نیازمندان انجام دادند.

حجت الاسلام موسوی افزود: کمک به توسعه علم و پژوهش، حمایت از دانش آموزان و دانشجویان، بورسیه کردن علم آموزان مستعد از هر قشر، ایجاد و احداث مدرسه، درمانگاه و بیمارستان و همچنین مسائل مذهبی و فرهنگی مختلف و متناسب با نیازهای روز می تواند جزو نیات و اهداف واقفان قرار گیرد.

استان زنجان دارای ۲ هزار و ۸۰۰ موقوفه شامل ۳۳ هزار رقبه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha