تاخت و تاز کرونا در فارس؛ یک فوتی جدید و ۴۰ مبتلا با حال وخیم

شیراز-ایرنا- کرونا همچنان در حال تاختن است به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته، یک مورد جدید فوت ناشی از کووید۱۹ در فارس گزارش شده و ۴۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش مراقبت های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ناقوس افزایش موارد ابتلا به کرونا که از هفته‌های گذشته در استان فارس به صدا در آمده اکنون در وضعیت پرخطرتری قرار گرفته به طوری که دوباره آمار مرگ ناشی از کرونا به این استان بازگشته و تعداد بستری‌های این بیماری نیز روزانه افزایش یافته است.

این روند در روزهای اخیر به همان روند افزایش مبتلا و همچنین ثبت فوت ادامه داشته است. هرچند وضعیت نه چندان مناسب این بیماری از روند افزایشی مبتلایان و بستری‌شدگان فراتر رفته و بر اساس آخرین رنگ بندی ارایه شده از سوی وزارت بهداشت شاهد افزایش تعداد شهرهای درگیر با این بیماری هستیم.

تاخت و تاز کرونا در فارس؛ یک فوتی جدید و ۴۰ مبتلا با حال وخیم

این در حالی است که محدودیت‌های کرونایی مانند گذشته اعمال نمی‌شود و اگر این محدودیت‌ها با سهل‌انگاری مواجه شود، قطعا موج جدید کرونا هم مانند موج‌های قبلی خسارت به بار می‌آورد.

روند افزایشی کرونا در استان فارس نیازمند اطلاع رسانی هر چه بیشتر مسئولان برای اعمال محدودیت‌های بیشتر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

تاخت و تاز کرونا در فارس؛ یک فوتی جدید و ۴۰ مبتلا با حال وخیم

شمار جانباختگان کرونا در فارس به هشت هزار و ۱۹۵ نفر رسید

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز هم طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کرونا در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز یکشنبه بیست و هفتم فروردین ۱۴۰۲ منتشر و اعلام کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۲ میلیون و ۲۷۴ هزار و ۱۸۸ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۶۴ هزار و ۳۱۷ بیمار مثبت شناسایی شده است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۸۴۲ هزار و ۴۴۵ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۴ هزار و ۹۵۹ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۴۳۱ هزار و ۷۴۳ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۹ هزار و ۳۵۸ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۱۹ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۲۱۹ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۴۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

هشت هزار و ۱۹۵ نفر جان باخته

بر اساس این گزارش در ۲۴ ساعت گذشته، یک مورد جدید فوت ناشی از کووید۱۹ در فارس گزارش شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به هشت هزار و ۱۹۵ نفر رسیده است.

تاخت و تاز کرونا در فارس؛ یک فوتی جدید و ۴۰ مبتلا با حال وخیم

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۵ هزار و ۹۴۹ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۹۰ هزار و ۱۸۰ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۵ هزار و ۳۶۴ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۲ هزار و ۳۹۲ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۶ هزار و ۱۹۲ دُز نوبت سوم و ۱۳۶ هزار و ۲۳۲ دُز یادآور واکسن بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha