۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۳۶
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85084660
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش دغدغه تردد روستاییان کلاله با جهاد راه‌سازی دولت سیزدهم

گنبدکاووس - ایرنا - زیرسازی و آسفالت مسیرهای روستایی محروم‌ترین نقاط کلاله از جمله ثمرات جهاد راه‌سازی دولت سیزدهم محسوب می‌شود که موجب افزایش ایمنی در تردد، کاهش نگرانی‌ از حوادث رانندگی و در نهایت رضایت و خوشحالی مردم این شهرستان شده است.

به گزارش ایرنا، کلاله با بیش از ۱۳۰ هزار نفر جمعیت و هزار و ۷۵۲ کیلومتر مربع وسعت از جمله شهرستان‌های کمتر توسعه یافته گلستان به شمار می‌رود که در ۲ سال اخیر دولتمردان تقویت زیرساخت‌ها از جمله در حوزه راهداری این نقطه را در کنار سایر نقاط محروم کشور در اولویت قرار دادند.

این شهرستان ۴۱۳ کیلومتر راه شامل ۴۰ کیلومتر راه‌ اصلی و بزرگراه و ۳۷۳ کیلومتر راه روستایی دارد که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ۳۴۰ کیلومتر و حدود ۲۰ کیلومتر از آن در دولت سیزدهم بهسازی و آسفالت شد که بخشی از آن مربوط به روستای محروم "قره‌صحنه" است.

قره صحنه در فاصله کمتر از ۱۰ کیلومتری مرکز شهرستان کلاله قرار دارد اما با وجود تلاش‌های دولتمردان برای توسعه زیرساخت‌ها به دلیل نبود اعتبارات کافی آنگونه که باید در بحث راه‌سازی به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی توسعه به آن توجه نمی‌شد و مردم ساکن این روستا همواره نگران ناهمواری راه و خرابی وسائل نقلیه خود هنگام تردد بودند.

بهسازی راه این روستا فقط محدود به شن‌ریزی بود و اهالی به ویژه هنگام بارندگی در رفت و آمد مشکلات فراوانی داشتند که طبق اعلام رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کلاله، در نهایت با پیگیری مسوولان شهرستانی و استانی در دولت سیزدهم از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی سفر استانی رییس جمهور ۳ میلیارد تومان برای زیرسازی و آسفالت آن به طول سه کیلومتر اختصاص یافت.

کاهش دغدغه تردد روستاییان کلاله با جهاد راه‌سازی دولت سیزدهم
راه روستای قره صحنه تا قبل از اجرای عملیات آسفالت

محمد ثمری‌پور افزود: با تخصیص این اعتبار آسفالت محور روستایی قره صحنه - گینگ لیک به عنوان مطالبه چهار دهه‌ای اهالی انجام و تحویل مردم برای بهره برداری شد.

وی ادامه داد: همچنین زیرسازی و آسفالت راه‌ روستایی بهشتی ۱، ۲ و ۳ به طول ۲ کیلومتر با ۲ میلیارد تومان اعتبار و زیرسازی و آسفالت راه روستایی چالجه - قویجق به طول ۴.۵ کیلومتر و در حال انجام بودن زیرسازی و آسفالت پنج کیلومتر دیگر از این راه در مجموع با ۸ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع سازمان راهداری، حمل و نقل جاده‌ای از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کلاله روکش آسفالت نقاط مورد نیاز محور کلاله به مراوه‌تپه به طول چهار کیلومتر با ۴ میلیارد تومان اعتبار را از دیگر اقدامات شاخص دولت سیزدهم برشمرد.

تحقق وعده ۱۷ ساله در تکمیل پل میلاد

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۲۵۴ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۴۲۷ میلیارد و ۷۰۷ میلیون تومان در دهه فجر سال ۱۴۰۱ را می‌توان بخشی از نگاه ویژه دولت به توسعه کلاله برشمرد که آغاز عملیات اجرایی لاین دوم پل ورودی شهر کلاله (میلاد) به عنوان مطالبه قدیمی مردم با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان از جمله این پروژه‌هاست.

به گفته کارشناسان، پل میلاد واقع در ورودی شهر کلاله و بر روی رودخانه "دوغ" بر اثر سیل سال ۱۳۸۰ به طور کامل تخریب شد اما با وجود اهمیت آن به عنوان تنها مسیر اصلی ارتباطی کلاله و مراوه‌تپه با مرکز استان فقط در سال ۱۳۸۴ جاده (لاین) اول آن به طول ۸۴ متر و عرض ۱۲ متر با ارتفاع هشت متر و چهار دهنه به بهره‌برداری رسید.

کاهش دغدغه تردد روستاییان کلاله با جهاد راه‌سازی دولت سیزدهم
پل میلاد کلاله

ساخت جاده دوم این پل به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار نیمه تمام ماند و بعد از گذشت ۱۷ سال حجم ترافیک موجود بر روی این پل به شدت افزایش یافت به طوری که در چند سال اخیر حوادث رانندگی در این مسیر منجر به کشته و مجروح شدن تعداد قابل توجهی از اهالی منطقه شد و گلایه اهالی را به دنبال دارد.

ثمری پور گفت: ۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر استانی رییس جمهور و ۱۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات سازمان راهداری برای این پروژه تخصیص یافت و عملیات اجرایی آن ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رییس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان هم گفت: پیمانکار پروژه باند شمالی پل میلاد (کوسه) شهرستان کلاله در حال تجهیز کارگاه و دپوی مصالح است.

ابوطالب جلینی کرد گفت: این پل به‌ طول ۸۴ متر و عرض ۱۲ متر شامل سه تکیه گاه میانی و ۲ تکیه گاه جانبی است که از سمت گالیکش به کلاله در حال اجراست و با ساخت آن مشکل ترافیکی در ورودی شهر کلاله رفع شده و عبور و مرور در این محدوده تسهیل می‌شود.

شهرستان کلاله در شرق استان گلستان واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha