پیش‌بینی سنجش سلامت یک میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز بدو ورود به دبستان

تهران - ایرنا - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی گفت: امسال سنجش سلامت یک میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز بدو ورود به دبستان پیش‌بینی شده است که تاکنون فرایند سنجش یا نوبت‌گیری ۷۵۰ هزار کودک انجام شده است.

حمید طریفی حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره فرایند سنجش سلامت دانش‌آموزان اظهار داشت: سنجش سلامت حدود ۲۵۰ هزار نوآموز در دوره قبل، تابستان سال گذشته انجام شد که کودکان در سن ورود به پیش دبستانی بودند و اول مهر ۱۴۰۲ وارد کلاس اول می‌شوند.

وی افزود: ۵۰۰ هزار کودک هم از دی سال گذشته سنجش شدند؛ یعنی از اوایل بهمن ۱۴۰۱ در زمانی که فرایند سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان با رویکرد جدید آغاز بکار کرد و برای نوآموزانی که مهر ۱۴۰۲ وارد کلاس اول می‌شوند، انجام شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: زمان سنجش را از تابستان به صورت فرایندی به طول سال تحصیلی منتقل کردیم و پایگاه موقت مدرسه‌ای را در قالب پایگاه ثابت قرار دادیم؛ براین اساس اکنون نیمی از پایگاه‌ها ثابت هستند که از عنوان مراکز آموزشی، توانبخشی و مشکلات ویژه یادگیری به مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام ارتقا یافته‌اند.

طریفی حسینی یادآورشد: پیش از این، مراکز آموزشی، توانبخشی و مشکلات ویژه یادگیری، کودکان دارای اختلالات یادگیری را پذیرش می‌کردند که این مراکز اکنون در فرایند ارتقا، هم کار سنجش و هم اختلال یادگیری را انجام می‌دهند و به کودکان دارای نقض توجه، بیش فعالی و آسیب زبان و گفتار هم خدمات ارائه می‌دهند.

وی عنوان کرد: اکنون بخش عمده‌ای از خدمات این مراکز به موضوع سنجش سلامت اختصاص یافته است و همکاران متخصص و باتجربه که نیروهای موظف و رسمی آموزش و پرورش هم هستند، این کار را در پایگاه ثابت انجام می‌دهند.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار کودک نیاز به سنجش سلامت دارند که از میان حدود ۷۵۰ هزار نفر آنها تعیین تکلیف شده و مابقی براساس برنامه‌ریزی تا اواسط خرداد نوبت‌دهی می‌شوند.

طریفی حسینی با تاکید براینکه استقبال خانواده‌ها از نوبت‌گیری و انجام فرایند سنجش سلامت دانش‌آموزان خوب بوده است، گفت: به طور میانگین روزانه حدود ۲۰ هزار نفر نوبت‌دهی می‌شوند. خانواده‌ها می‌توانند با وارد شدن به درگاه my.medu.ir نوبت‌دهی را به سادگی انجام دهند.

وی با بیان اینکه فرایند سنجش ۹۰ هزار اتباع هم به صورت رایگان انجام می‌شود، افزود: برآورد این است که بخش عمده کار سنجش تا اواسط خرداد انجام شود و باقی مانده تا اواسط خرداد و اوایل تیر در پایگاه‌های مشخص کار سنجش را انجام دهند.

به گزارش ایرنا، طرح سنجش سلامت دانش آموزان پیش دبستانی و اول ابتدایی به منظور ارزیابی سلامت جسمانی دانش‌آموزان در بدو ورود به مقطع ابتدایی و پیش دبستانی انجام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha