۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۳:۳۳
کد خبرنگار: 2451
کد خبر: 85085040
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قدردانی رئیس هیات مذاکره کننده یمن از صلیب سرخ و سازمان ملل

تهران - ایرنا - محمد عبدالسلام، رئیس هیئت مذاکره کننده ملی یمن از تلاش های صلیب سرخ و سازمان ملل برای تبادل اسرا قدردانی و تشکر کرد.

به گزارش ایرنا از المسیره ، عبدالسلام در پیام توئیتری همچینن صلیب سرخ و سازمان ملل برای تبادل اسرا ،امکاناتی در اختیارما گذاشتند و این امر قابل تقدیر و تشکر است.

وی همچنین تکمیل توافق رمضان برای تبادل اسرا را به آزادگان تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که «باقی مانده این پرونده مهم بشردوستانه تکمیل شود».

توافق مبادله اسرا در ماه مبارک رمضان برای سه روز ، امروز ( یکشنبه ) پایان یافت که طی آن ۷۰۶ نفر از اسرای یمنی در ازای آزادی ۱۸۱ اسیر از طرف مقابل، از جمله سعودی ها، سودانی ها و دیگران صورت گرفت.

سومین گروه از اسیران یمنی آزاد شده امروز یکشنبه وارد شهر صنعا پایتخت یمن شدند.

دیروز (شنبه) در دومین روز از مبادله اسیران ، ۳۵۰ اسیر یمنی به وسیله پنج فروند هواپیما از عربستان سعودی و استان «المخا» یمن وارد صنعا شدند و در مقابل صنعا ۱۵ اسیر سعودی و سودانی را آزاد کرد.

در اولین روز این عملیات نیز روز جمعه، ۲۵۰ اسیر از نیروهای مسلح یمن وارد فرودگاه صنعا شدند.

طرف‌های درگیر در مذاکرات ماه گذشته در ژنو سوئیس توافق کردند که ۸۸۷ اسیر را طی سه مرحله آزاد کنند و سومین مرحله امروز به پایان رسید.

«عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته ملی امور زندانیان امروز اعلام کرد که : توافق جدیدی برای تبادل ۷۰۰ اسیر در مقابل ۷۰۰ اسیر از طرف مقابل (دولت مستعفی یمن وابسته به عربستان) امضا خواهد شد و مقدمات مذاکرات در این باره طی ماه مه درحال تکمیل است.

المرتضی به خانواده ها برای ادامه تلاش در تبادل آزادی زندانیان اطمینان داد و گفت که هنوز اوراق زیادی در دست داریم تا بقیه اسرا نیز آزاد شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha