شاهد درخشش بیشتر حوزه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی خواهیم بود

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همه مسئولان فرهنگی و هنری نظام اسلامی در کنار هم، مدیریت این حوزه را برعهده دارند و با اتفاق‌های خوبی که در حوزه پیش‌بینی‌های اجرایی کشور در حال وقوع است، ما شاهد درخشش بیشتر حوزه فرهنگ و هنر انقلاب خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی شامگاه یکشنبه (۲۷ فروردین) در آیین اختتامیه نهمین هفته هنر انقلاب اسلامی در حوزه هنری اظهارداشت: خدا را شاکرم که امسال هم هفته هنر انقلاب اسلامی با شکوه هر چه تمام‌تر و با حضور چهره‌های موفق عرصه فرهنگی و هنری این حوزه برگزار شد و یاد و خاطره شهید مرتضی آوینی، این شهید فرزانه را گرامی می‌داریم.

وی گفت: برخلاف تصور و تبلیغاتی که وجود دارد، ما هر چقدر پیش می‌رویم، سال به سال بر رونق ادبیات و حوزه فرهنگی هنری انقلاب اسلامی افزوده می‌شود.

اسماعیلی افزود: اگر سی، چهل سال گذشته، نخستین شکوفه‌های این درخت در حال ظهور و پدید آمدن بود، امروز گلستانی از هنرمندان سرافراز در بخش‌های مختلف هنری در حال آفرینش‌های فرهنگی و هنری در تراز انقلاب اسلامی در همه حوزه‌ها اعم از ادبیات، شعر، سینما، موسیقی و هنرهای تجسمی هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: سال گذشته در کشور عزیزمان اتفاق‌های افتاد؛ خناس‌ها با ابزارهای رسانه‌ای که در اختیار دارند، سعی بر جدایی فرهنگ و هنر از بطن حرکت مردمی و نهضت امام خمینی(ره) داشتند تا جریان فرهنگی هنری را متمایز از جریان عمومی و میلیونی توده‌های مردم و امت بیدار در کنار امام سرافرازشان نشان بدهند، علی‌رغم همه اتفاق‌ها در سال گذشته، فرزندان انقلاب در همه عرصه‌های فرهنگی و هنری خوش درخشیدند.

وی گفت: در این راستا، جشنواره‌های فجر پشت سر هم هر کدام با شکوه‌تر از دیگری برگزار شد و شاهد برنامه‌های خوب تلویزیونی، در ماه مبارک رمضان و عید نوروز و خلق هزاران اثر جدید در حوزه‌های مختلف فرهنگی هنری بودیم، اینها نشان از زایش‌های قابل توجه در جبهه فرهنگی انقلاب داشت، امیدواریم این روند در سال‌های آینده، شکوه و اقتدار بیشتری بگیرد.

اسماعیلی اظهارداشت: امروز همه مسئولان فرهنگی و هنری نظام اسلامی در کنار هم، کار بزرگ مدیریت این حوزه را برعهده دارند، در کنار این تیم فرهنگی، همه حوزه‌ها هم‌افزا عمل می‌کنند و با اتفاق‌های خوبی که در حوزه پیش‌بینی‌های اجرایی کشور در حال وقوع است، ما شاهد درخشش بیشتر حوزه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی خواهیم بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: از همه برگزیدگان و کاندیدهای هنر انقلاب اسلامی در سال جاری و بزرگان و پیشکسوتان هنر انقلاب که هر یک نقش بسزایی در اشاعه و گسترش انقلاب اسلامی داشتند، تقدیر و تشکر می‌کنم، امیدواریم این جشن سال به سال پررونق‌تر از گذشته برگزار شود و شاهد چهره‌های جدید، خلاق و توانمندتری در حوزه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی باشیم.

آیین اختتامیه نهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی شامگاه یکشنبه (۲۷ فروردین) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محمدمهدی دادمان رئیس، علی فروزانفر معاون هنری حوزه هنری، محمدحسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان و هنرمندان در محوطه باز حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha