سناتور گراهام: افشای اسناد فوق محرمانه لطمه زیادی به آمریکا زده است

تهران- لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه کارولینای جنوبی گفت که انتشار اسناد فوق محرمانه آمریکا لطمه زیادی به منافع ما در خاورمیانه زده است.

به گزارش ایرنا، گراهام یکشنبه در مصاحبه با شبکه ای. بی. سی اظهار کرد: من در عربستان سعودی بودم. در اسرائیل هستم. به شما می‌گویم که افشای این اسناد بسیار زیان‌بخش بوده است.

وی افزود: در این اسناد اطلاعاتی درباره کمک موساد به معترضان [اسرائیلی] وجود دارد. همچنین اطلاعاتی درباره قابلیت دفاع هوایی اوکراین منتشر شده است.

این سناتور جمهوریخواه گفت: همه در منطقه خاورمیانه نگران هستند زیرا اگر قرار باشد این اطلاعات در روزنامه‌ها منتشر یا در اینترنت پیدا شود، چه کشی حاضر می‌شود اطلاعات را با آمریکا به اشتراک بگذارد. بنابراین، انتشار آنها لطمه زیادی به ما در این منطقه زده است.

اسناد فوق محرمانه آمریکا که اخیرا در فضای مجازی منتشر شد، حاوی اطلاعاتی درباره توانایی‌ها ارتش اوکراین و عملیات جاسوسی آمریکا در کشورهای دیگر از جمله متحدانش است.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا شنبه گفت که انتشار این اسناد تاثیری بر همکاری واشنگتن با متحدانش نداشته است.

نهادهای آمریکا یک جوان ۲۱ ساله به نام «جک تکسیرا» را به اتهام افشای این اسناد بازداشت کرده‌اند. وی که عضو گارد ملی هوایی ماساچوست است پنجشنبه بازداشت و جمعه به نقض «قانون جاسوسی» متهم شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha