۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۵۲
کد خبرنگار: 1013
کد خبر: 85085132
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روند توسعه شبکه فاضلاب شهری البرز مناسب نیست

۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۵۲
کد خبر: 85085132
روند توسعه شبکه فاضلاب شهری البرز مناسب نیست

کرج - ایرنا - مدیرعامل شرکت آبفا استان البرز با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در این استان احداث شده است، اعلام کرد: پیشرفت فیزیکی و توسعه شبکه فاضلاب البرز نسبت به موقعیت جغرافیایی آن مناسب نیست.

حمیدرضا نامداری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه استان البرز گفت: طرح احداث شبکه فاضلاب شهری از سال ۱۳۷۴ در این استان آغاز شده اما به تناسب زمانی و مکانی کار زیادی در این بخش صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: امسال احداث ۴۹ شبکه جدید فاضلاب در این استان هدفگذاری شده است که با توجه به اهمیت زیست محیطی شبکه فاضلاب، می بایست پروژه های بیشتری در این بخش تعریف شود.

نامداری ادامه داد: از یک هزارو۳۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان یک هزار و ۲۸۴ کیلومتر آن در کلانشهر کرج احداث شده است .

مدیرعامل شرکت آبفا استان البرز به مانع کاری تکمیل بخش دوم تصفیه خانه فاضلاب کرج به ظرفیت ۵۸ هزار مترمکعب اشاره کرد و گفت: با پیگیری های مستمر طی سه ماه گذشته این مانع برطرف شده است.

نامداری ادامه داد: عملیات ساخت بخش دوم تصفیه خانه فاضلاب کرج با ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی به عنوان بزرگترین طرح زیست محیطی این شهرستان از سال ۱۳۸۹ آغاز شد که تعلل و تاخیر پیمانکار در انجام تعهدات سبب کندی پیشرفت پروژه شد .

وی افزود: بخش های ابنیه و سازه های پروژه اجرا شده ضمن اینکه بیشتر تجهیزات و دستگاه های لازم این تصفیه خانه خریداری و بخشی از آن نصب شده است .

نامداری گفت : بخش دوم تصفیه خانه فاضلاب کرج مناطق ، باغستان ، شاهین ویلا و بخش های غربی بلوار ارم مهرشهر این کلانشهر را با جمعیتی حدود ۲۸۰ هزار نفر تحت پوشش قرار می دهد. طبق پیش بینی بخش دوم این تصفیه خانه تابستان امسال بهره برداری می شود.

مدیرعامل شرکت آبفا البرز بیان کرد: عملیات ساخت بخش نخست تصفیه خانه فاضلاب کرج سال ۱۳۸۱ آغاز و در سال ۱۳۸۶ بهره برداری شد؛ ظرفیت بخش نخست این تصفیه خانه ۲۱ میلیون متر مکعب در سال است که ۳۹۰ هزار نفر تحت پوشش دارد.

وی با اشاره به مشکل زیست محیطی روستاهای حاشیه ۲ رودخانه کرج و طالقان اظهار کرد: به همین دلیل تعدادی از روستاهای اطراف این ۲ رودخانه به شبکه فاضلاب مجهز شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha