۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۳۸
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85085416
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

 استاندار خراسان‌شمالی: زیرساخت‌های سفر اربعین فراهم شود

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: دستگاه‌های اجرایی ذیربط از تمامی ظرفیت‌ها برای سفری ایمن و بدون دغدغه به اربعین استفاده کنند تا زائران در این خصوص مشکلی نداشته باشند.

محمدرضا حسین نژاد روز دوشنبه در ستاد اربعین خراسان شمالی اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال های گذشته سهم این استان در بهسازی و نوسازی عتبات عالیات قابل توجه بوده است برهمین اساس فرمانداران نیز در سازندگی عتبات عالیات باید فعال باشد.

وی افزود: همچنین رصد نقاط ضعف و قوت خدمت‌رسانی به زائران اربعین در سنوات گذشته با هدف تهسیل‌گری در مسیر برگزاری این همایش جهانی در دستور کار قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تصریح کرد: راهپیمایی و اجتماع بزرگ اربعین یکی از اجتماعات دینی، اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی ملل مسلمانان و آزادگان جهان است که باید قدر آن را بدانیم و این امر موجب اتحاد و انسجام شیعیان می‌شود.

حسین نژاد بیان کرد: حضور گسترده مردم در این راهپیمایی نیازمند برنامه ریزی دقیق است برهمین اساس باید از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

وی در ادامه بر فن بیان قوی روحانیون حاضر در کاروان ها و ارتقای سطح معنوی زائران تاکید کرد و گفت: با این اقدامات می توان حضور گسترده مردم را شاهد باشیم.

استاندار خراسان شمالی افزود: مسوولان امر پیگیری های لازم را برای جابجایی زائران کهنسال و ناتوان هم از طریق حمل و نقل هوایی در دستور کار قرار دهند.

اعزام کاروانی در اولویت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی نیز در ادامه این نشست گفت: بسیج همکاری کند تا زائران به صورت کاروانی اعزام شوند چرا که این راهپیمایی عظیم باید فرهنگ سازی شود.

حسن ناهیدی افزود: همچنین دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر در تامین داروی مورد نیاز موکب بهداشت و درمان از اکنون برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی نسبت به تامین سوخت مورد نیاز کامیون‌ها اقدام کند.

وی بیان کرد: همچنین بدلیل گرما در زمان اربعین امسال، شرایط برای تهیه یخ و آب سرد در این بازه زمانی فراهم شود.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمالشرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha